2009-01-05

Klassisk felsökning när man är blind

På min ASUS VX3 finns Bluetooth, trådlöst nätverk och 3G-kort. Dessutom har ASUS sin egen styrning av hotkeys. Och för Bluetooth och trådlöst nätverk finns Wireless Console 2. Wireless Console 2 kan typ inte göra nånting själv, man använder hotkeyprogrammet för att få den att säga till att man vill ha BT, wireless, det ena, andra, båda eller ingen med FN+F2. Och helt plötsligt slutade det funka. FN+F2 ville bara meddela mig att båda är avstängda. Totalt handlar det om 3 drivrutiner och 4 program som jag i 3 dagar har försökt av- och påinstallera i olika ordning med och utan omstart. Hur många kombinationer blir det? Jag lyckades få igång det trådlösa för hand i kontrollpanelen med Wireless Console 2 avinstallerad. Men bluetooth gick inte. Eftersom det gick att få igång det trådlösa trodde jag inte det hade med BIOS att göra, men nu när jag skulle in i BIOS hittade jag hårdvaruswitchen av en slump-googling - bredvid det aldrig använda firewireuttaget. Roligt att det finns både hårdvaru- och hotkeyswitch till att stänga av 2 av 3 radiomanicker men den tredje måste man göra disable på i enhetshanteraren. Och att det finns en hårdvaruswitch som man kan gå förbi i kontrollpanelen... Mest arg på mig själv för de tre bortkastade dagarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar