2009-02-27

Joffelöfte?

Alex fixade ju plåtar till MIF-AIK, just när jag var på det skrattande stadiet: Haha! Dom har ju konkat och har bara Babyhökarna att ställa upp med osv osv. Biljetterna var klara några veckor innan matchen och under tiden hann ju Babyhökarna göra sig ett rykte och visa mig att jag sen tidigt -90tal haft rätt om MIF = köpelag. Nu var det ju ett riktigt lag. Kom ändå ganska neutral till matchen, men hur mycket jag än älskar Alex så är AIK nått som får det att vända sig lite i magen på mig. När dom gjorde första också, och killarna på raden bakom började snacka om "tvåsiffrigt mot domhär bönderna" kunde jag inte vara neutralare än Roosevelt innan Pearl Harbour. Klacken var dessutom respektingivande för en malmöitisk hockeyklack och hade en hjärtskärande banderoll. Sen blev det ju både vågen och seger för MIF (och klacken sjöng hellre MIF än Redhawks). Under tiden hann mitt hjärta börja klappa lite för babyhökarna - halva laget hade ju inte ens sina namn tryckta på ryggarna. Och jag hann också lova Alex att när TAIF kommer hit för första gången så hyr jag en loge. Nu vann ju TAIF "sin" Alletta, och MIF missade nesligen sin välförtjänta playoffplats - alltså har oddsen minskat från jättesmå till mycket små att det kan hända nästa säsong. För att kolla om jag har råd att TAIF går upp (om nu TAIF själva har råd att gå upp) försökte jag finna lite information på MIFs hemsida, men det är ju inte direkt en klubb i ekonomisk balans - nån har glömt betala elräkningen till webservern:

1 kommentar:

  1. Tingseryd! Som vi alltid kallade dem på den tiden då vi möttes (det däringa 80-90 tal som jag tydligen glömt). Det var tider det.

    Tror att deras server är nere för att alla deras fans försöker gå in och läsa vad som just hänt. De är för snåla med bandbredden helt enkelt.

    SvaraRadera