2009-08-09

Knivig tabell

Om målsättningen ska vara att komma fyra så kan man i nuläget lika gärna satsa på att ta hem guldet:
Det skiljer ju knappt en poäng från femte till första plats. Nu är det ju många lag som måste spela halvdåligt för att man ska kunna drömma om nått stort, och ser man på våra fem matcher med nya målvakten så har vi tagit 9 poäng - det räcker inte. Men ser man på våra fem matcher med nya målvakten har vi släppt in ett mål. Och sen säsongen vände har vi tagit 7 poäng - det räcker långt. Tyvärr tror jag inte ens på detta själv, så det blir väl att nöja sig med en sjätteplats. Skit piss och mög. Jobbigt med en hel vecka till Häcken, för att få reda på om Malmö nånsin kan vinna hemma igen. Alfelt ser samma saker, men vaskar fram helt andra slutsatser. Agon är väl den anfallare i Allsvenskan som gjort minst mål sett till de gånger han fått börja från start, och Roland har ju redan använt slutet av en förlorad säsong till att spela ihop ett lag - till ingen nytta. Är säsongen förlorad tycker jag man ska skoja till det istället. Vi har missat vår målsättning - vi spelar sambafotboll hela hösten. Nej, nu ger jag upp i mitt bloggande. Över sommaren är det så oerhört låg kvalitet på skribenterna både i pressen och på svenska fans. Slutklämmen jag letade efter var iallafall att tidningarna ska vara dagsfärska men är en månad efter: de senaste 4-5 matcherna har det inte varit någon press alls på vare sig Wilton eller någon annan i MFF från supportrarnas sida. Men skriver man från TV-soffan är det väl möjligt att missa.
2 mille för Harbuzi - vad har han egentligen för mål i livet. På sånna pengar blir man inte en Zlatan eller Toivonen eller Rosenberg, för sånna pengar får Malmö knappt en halv Kouakou. Snyggt i CVt när man sitter i en turkisk frysbox.
Sen måste jag komma på nått roligt att säga till Thell nästa gång vi grillar - han lär ju vara lätt att trissa upp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar