2006-11-28

Dålig smak?

I Kambodja började jag ju med pokerporr, för att sedan göra blackjack-porr. Nu slår mina fd kollegor till igen med en julkalender! Undras om dom kört med en klassisk bosskey under utvecklingsarbetet för att undvika att röra till det för kokerskan Mom - synen på lättklädda damer (no pun intended) är lite annorlunda därnere.

Själv väntar man på uppdrag, och håller tummarna för att det inte blir mobilapplikationer i Karlskrona. Jobbet verkar skoj, pendla 3 timmar enkel mindre skoj. Och samtidigt ragga folk till kontoret som ska dra igång här i Malmö. Men det glömmer vi ikväll, polarns sound system spelar på Golden på Möllan ikväll, nån som är med på en pilsner?

Och jag föredrar fortfarande orealistiska satsningar på offentlig sektor framför orealistiskt finansierade skattesänkningar. Båda leder till höjda räntor, den ena ger lägre arbetslöshet och högre välfärd. Btw ironiskt att Görans regering ger Reinfeldts regering under 4% arbetslöshet i för tidig julklapp, lägst sedan -92 eller? Göran kanske säger som Hitler, vi har uppfyllt våra vallöften så nu kan vi avgå. Och båda gjorde det på tolv år! Nej, det var inte roligt. Men kolla gärna in vad en nu såhär efter statsministermannaskapet väldigt öppenhjärtlig Göran säger i intervju efter valet. Roligast:
GP: – Nej men det hade de gjort. (Till Peter Akinder) Buklanda. Vi borde använda det mer. Ett jävla bra ord. Det ska man säga om Reinfeldt om något halvår att han har buklandat.
Intervjuare: – * Tvålen.
GP: – Tvålen ja det är tvålen. Kan en tvål buklanda?

4 kommentarer:

  1. Var det någon som nämnde pilsner?! Jajamänsan! Räkna med denna damen ;)

    Hehehe Göran är faktiskt rätt skön i Flammanintervjun. Rolig läsning.

    SvaraRadera
  2. Frågan är bara varför han inte hade denna stajl i valrörelsen, varför han bara babblade om att alliansen inte kan enas? Kan man skylla allt på borgarnas mediala monopol?

    SvaraRadera
  3. Jag har inte förrän nu någonsin uttalat mig så så pass positivt om Göran. Jag verkligen avskydde Göran då han tvärt sa NEJ till att bli statsminister och bara nån dag senare satt där som en annan gris.
    Jag är därför rätt kluven just nu. Vad har hänt med GÖran!?

    SvaraRadera
  4. Det enda orealistiska som jag ser det är att jag fortfarande tror att jag skall få uppleva att Sverige inte är ohotad etta på skattetryckstoppen. För det kommer ju aldrig att inträffa att man tar sig ner från den hedrande placeringen.

    Tänk om det gick med sex procentenheter. Då skulle man hamna efter ett sådant fascistland som Belgien och före Norge där folk far så illa. Tänk om det gick ner lite till och att man då passerar Finland där alla rikingar pissar på de fattiga som svälter.

    Nej, man får kanske sikta in sig på Danmarks nivå. Då ligger man under fifty-fifty i alla fall.

    SvaraRadera