2007-07-13

Fredagen den 13:e

Så jag vågar inte skriva nån haiku. Tågsättet (wikipedia, logistiker och järnvägare stavar såhär, 14 200 träffar på google, modelljärnvägsbyggare skriver tågset, 15 700 träffar) som inte går vidare till Göteborg, utan bara går hit till Helsingborg dog redan i Lund. Istf sittplats i tyst avdelning fick jag luta mig mot en papperskorg i boskapsvagnen och försöka inte somna till Pamuks Snö. Tåget blev inte ens 20 minuter sent så man hade kunnat kräva Skånetrafiken på en dags resande, och väl framme på jobbet har kaffemaskinen lagt av. För att toppa upp med olyckor, nya stadion ska heta Swedbank Arena. Hoppas resten av dagen går smidigare, ska ju bli hårdrock på KB ikväll. Söndag spelar dessutom Lillasyster på Debaser After Church. Man måste ju aktivera sig det lilla man kan på sommaren.

1 kommentar:

  1. Inte nog med att Lillasyster spelar. Gamla polare till mig från gymnasietiden ska minsann också spela där! Delarosa tror jag dom heter...
    Jaja.

    Jag har inte börjat utsättas för några fredagen den 13e olyckor... gäller att hålla hårt i påsarna från bolaget sen - om dom ryker... Ja det är höjden av otur!

    SvaraRadera