2008-09-05

Delad faktura hos Telia

När jag nu försöker dela fakturan från Telia tänkte jag att jag iallafall inte kan vara ensam om mitt problem: sätta bredbandskostnaden på företaget och betala digital-TVn själv. Admintjejen på jobb bad mig fråga mina kollegor, eftersom flera av dem skickar in bredbandsfakturan. Dock hade de som även tittade på Telias digital-TV ett 18-månadersavtal då standardkanalerna var gratis. Jag var nere hos Telia med ett nytt förslag: Jag tar ett företagsabonnemang för bredbandet, och behåller TVn privat. Gick inte. Deras motförslag var att jag fixade ett till jack, där jag hade jobbtelefon och jobb-bredband, men då var jag fortfarande tvungen att ha bredband på det andra jacket eftersom digital-TVn kräver ett bredbandsabonnemang. Återstår alltså att övertala admin på jobb att klippa och klistra fakturor. Men eftersom jag tänkte att någon annan haft samma problem googlade jag först: telia "delad faktura" digital-tv bredband. Alltså skriver jag detta inlägg, för att fylla på googles träfflista. Nån som känner en revisor?

1 kommentar: