2009-06-27

Mobilblogga på N97

Låg sömnlös från 7 och tänkte på min bloggstrategi - det kanske kunde vara värt att betala lite pengar till Flickr för att få en lösning man är nöjd med? Men det hjälpte föga. På en Nokia finns en app som heter Share Online/Dela Online. Den kommer förinstallerad med leverantörerna ovi, flickr och vox. På N95an kunde jag för hand lägga till en ny leverantör, som råkade vara flickr det med, men en specialare som gjorde att inlägget också hamnade på denhär bloggen. Nu låter inte N97an mig definiera egna leverantörer... Alternativet är ju shozu, om man vill ha en app. Som jag sa nedan så förstår inte shozu att byta mellan panorama och vertikal skärm, så vad som hände första gången jag försökte var att jag för att använda det utfällbara tangentbordet fick se texten skrivas nerifrån och upp - och i och med att telefonen ville få shozu-appen att byta håll men misslyckades så låste sig en hel del funktionalitet som skärm/knapplås m.m. och jag fick starta om. Ska utreda om det händer varje gång man försöker fälla fram tangentbordet. Återstår alltså att ha 9-knappars pekskärmstangenter för att skriva texten till bilderna. Provade ju nedan att editera ett inlägg via webbgränssnittet på blogger från mobilen, men det var som synes inte optimalt det heller - svårt känna igen om jag ville ha stora eller små bokstäver där. Återstår att testa mail/mms som uppladdningsalternativ, då får man ju en halvvettig editor, men vad med bilder då?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar