2009-06-15

Vad ska jag se på Roskilde?

Vår campingplats (söder om N) verkar ha rationaliserats bort, med varma duschar och allt. Troligtvis för att de sålt så få biljetter. Vi har ju inte ens köpt själva, men på torsdag kväll bryter Eurocard för fakturering så då kan man ta tag i det. Har sett biljetter på blocket för ner till 1800 svenska, kanske blir ännu bättre när det börjar närma sig. Tänkte se:
  • Nick Cave & the Bad Seeds
  • Slipknot
  • Volbeat
  • Isis

Sen verkar det som jag ska på grabbgrej på Ulf Lundell, får man väl ställa upp på då. Och nu råkade jag hitta Darkane, lite störigt att de är från Helsingborg, och deras gamla material var lite väl mycket growlande kanske. Kollega rekommenderar M. Ward - godtagbart substitut för Dylan och Cohen? Och El Hijo de la Cumbia får jag väl prova, även om man nog enligt min smak kan blanda cumbia med bättre saker än electronica. Kanske Bomba Estéreo har den blandning jag söker? Kom gärna med tips från bandlistan nu i väntan på att man ska få reda på vem som spelar när.

Dom kommer också att visa Död Snö och originalet till Inglorous Basterds - The Inglorious Bastards. Om dom nu inte tänker visa en screener av höstens film? Men Död Snö, Eins Zwei Die! Och vad, förutom Zombie Strippers, kan vara bättre än Nazi Zombies?

3 kommentarer:

  1. Hade det varit jag hade jag gått för:
    * 2MANYDJS (BEL)
    * AMADOU & MARIAM (MALI)
    * FEVER RAY (S)
    * THE MARS VOLTA (US)
    * RÖYKSOPP (N)
    * YEAH YEAH YEAHS (US)
    * LILY ALLEN (UK)
    * …AND YOU WILL KNOW US BY THE TRAIL OF DEAD (US)
    * DEERHOOF (US/JPN)
    * GLASVEGAS (UK)
    * MAJOR LAZER (US)
    * N.A.S.A. (US)
    * JENNY WILSON (S)

    Uj, mycket det...

    SvaraRadera
  2. Tog de två senaste skivorna av de jag hittade på spotify, så nu sitter jag här med 200 låtar. Än så länge bra grejor - men då var det ju Robyn som hjälpte Röyksopp

    SvaraRadera
  3. The Mars Volta är så jäääävla bra. Ska bli kul att se dem!

    Älskling, du måste ju hänga med på NIN också!

    SvaraRadera