2009-11-18

Spamkommentarer

Nu har jag lyckats få min första spamkommentar, och lyckats ta bort den! Lite omständigt, måste finnas nått gränssnitt för detta. Läste förresten att Google inte följer länkar från kommentarer från Blogger-bloggar, så det känns lite meningslöst att spamkommentera. Sen försökte jag också snygga till kommentarfältet och la på captcha, men jag har inte kunnat testa eftersom jag är författare på min egen blogg och hatar att logga ut. Loggade ut med Firefox, men kan fortfarande inte förstå om jag kan ha kommentarerna nedanför inlägget och ändå ha captcha. Den fristående kommentarsidan från Blogger är ju asful - och med blandat http/https-content så man skickar sina sessions-ID okrypterat till alla och en var. Dåligt. Säger Lead Security Developer, www.ikea.com

2 kommentarer:

  1. Får verkligen inte till kombon med kommentarer nedanför och captcha

    SvaraRadera
  2. Jodå, nu funka det - blir bara en 3-stegsraket att skriva kommentarer, men bättre än innan tycker jag nog

    SvaraRadera