2010-03-01

Måndag och bloggdöden

Har ju inte skrivit på länge, så nu tvingar jag fram nått litet. Visste att det var en dålig idé när jag bokade service på en måndag. Mycket riktigt påminde klockan mig efter en oplanerad sovmorgon efter lite hockeyfinal men mest MW2. Och så har dom möte på Toyota Hbg, så jag måste hämta bilen innan halv fem. Mars börjar sålunda med 6,5 timmars jobb. Jag får iallafall prova en ny Yaris. Stop/Start är lite läskigt, 6:e växeln vet jag inte om jag hinner prova - men vem bryr sig om växelspak? Känns skönt att ha skaffat en premiumbil, i Yarisen känner man sig lite mer utlämnad till elementen. Kanske borde köra lite mindre, första servicen efter ett halvår betyder ju 3000 mil/år. En detalj: sneglade på bromsskivorna när jag satte mig i bilen. Bromsar ju aldrig, så de var klädda med ett lager rost. Fick tokbromsa några gånger på vägen upp. Och när det gäller bromsar, hörde inget om uppdateringen. Skulle vara tråkigt att behöva bli återkallad nästa vecka. Så, har bloggen fått puls nu igen? Har en del sport, prylar och resor jag tänkt blogga om, och jobb. Men det är väl jobbet som hindrat mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar