2006-04-03

RE: [mffligan]: TV-avtalet

Ja, detta var alltså mitt inlägg på MFFligan angående TV-avtalsstrulet för allsvenskan. Fick ni nån Allsvensk TV? ---

Apropå förhandlingar fick ju Bahrain ett F1-lopp istället för Dubai. Ecclestone landade i Dubai, väntade en halvtimme utan att mottagningskommitén dök upp, och flög vidare till nästa håla och gav dem kontraktet. Dubaiaraberna stod där med lång näsa och en färdigbyggd F1-bana som samlar ökensand.
Min farfar hade skyllt TV-avtalskrisen på "privatgeschäft", men han hade också ansett hela idén med att se Allsvensk fotboll på TV som något förkastligt, något som måste bekämpas lika hårt som trepoängsregeln och konstgräs (om han nu hade vetat vad konstgräs är). Nu vilar han i frid under naturgräs.
Hade Kenta däremot varit med på listan (och inte bara på listträffarna) så hade han varit förbryllad över att ni bråkar om allsvenskan och serie A. Den skiten kan ju inte kallas fotboll, lika lite som damfotbollen. Nä, Canal+ är de bästa för de visar en Liverpoolmatch i veckan.
Jaja, verkar som ni kommer att ha lika bra täckning av MFFs premiär som jag - ska se om jag kan lura Stew, Liverpoolkillen på 2,10, att avnjuta liverapporteringen med mig på balkongen ikväll.
/J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar