2006-04-06

Squash

Ganska mög att sitta hemma och va skötsam, men det funkar det med: Ali G, en ensam stackars pilsner och lite t'Internet. Förhoppningsvis slipper jag sitta på kontoret till 20.30 imorgon, lyckades komma till nårra avslut idag. Och tjacka ett squashracket. Ska man vara kolonialist så måste man hålla på med bisarra sporter. Och farsan såg jävligt kolonial ut på utesquashcourten i Uganda, så när Daniel nu propsade så införskaffade jag ett 11-dollarsracket. 50 minuter senare var denne mannen slut - man rör sig inte överdrivet mycket med muskelkraft här. Möjligtvis på nått dansgolv 2-6 ggr/månad. Dessutom är racket inte längre symmetriskt. Var ganska svårt att komma igång med kneget efter den omgången, typ 33 grader i hallen också. Efter en dos Royal-D elektrolyt så började iallafall synapserna kopplas ihop igen, och världen kan nu njuta av 3D-effekter på våra grafikobjekt. Men jag börjar grymt tröttna på att kolla upp färgscheman från hemsidor från de företag vi försöker kränga demos till.

Har börjat fundera på hemkomsten, kanske lite tidigt. Men om jag kommer hem 21 maj, missar jag då halva Lundakarnevalen? Ska man ändra hembiljetten för nått så trivialt? Och ska man köpa en Toyota MR2 på och för sin Tysklandsturné? Och ska man flyga hit typ 1 aug igen, eller försöka njuta lite till av den svenska sommarn? Speciellt om man nu har en MR2a att glida runt i? Fast den är väl lättare att sälja sista veckan i juli än sista veckan i augusti, kanske har en möjlighet att tjäna en liten liten slant och samtidigt ha en fet sommar i en gul sportbil. Sålänge man inte snurrar den runt nån stolpe. Nå, vila är nog påkallat, om man ska ha en chans att vara på hugget vid halvfemtiden när damerna slänger kläderna och hoppar i Elsewhere's pool. Rob, managern, har dessutom lovat oss gratis öl för Daniel lånat ut hårddisken med hela Boom-Boom-Rooms musiksamling. Roligt när en piratmusikaffär kräver att man inte ska dela med sig av musiken de säljer.

Myrdal försöker förresten avsluta debatten: http://www.aftonbladet.se/vss/kultur/story/0,2789,805439,00.html - och jag har visst fixat en gratisbeställning på Pol Pots leende från min nya insiderkontakt på Bokus.

/J-dawg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar