2009-05-05

Värre ställe att pendla till än hit?

Säga vad man vill om att pendla till Helsingborg efter en derbyförlust, men jag tror faktiskt jag har hittat ett sämre ställe att pendla till: Örebro. Kollegorna här tråkar en i en dag, världens sämste vinnare Fahlander (i god tävlan med TFF fast de mer får klassas som dåliga icke-förlorare) har inte gett sig efter snart en månad. Sen tvivlar jag lite på skälen till hans fortsatta intresse för ettan. Hade inte mitt förbannade lag legat där hade jag inte gett ettan mer än en tanke per gång jag träffar svärfar.

Ett annat lag som varit i ettan, och som jag sett göra sin hemmadebut är ju Helsingborg HC. Farsan undrade varför det var lika många poliser som publik, och nu har förklaringen kommit. Lite respekt iallafall, att dom "hejar" på laget från sin egen håla, istället för att som så många andra härifrån favorisera ett lag från ett vägskäl strax söder om Lergöksstaden. Då kan man väl lika gärna byta in sin röd-blå mot en gul ÄFF-tröja?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar