2007-03-23

Bota morgonhumör

Pendlande och elände gör mitt dåliga morgonhumör om möjligt värre. Till den grad att Peps Perssons "Oh Boy!" känns patetisk fast vårsolen lyser. Men så får man på brorsans senaste tips på musikmobilen när man försöker knuffa undan mottrafikanter ("Keinen Analverkehr!") från E4:ans vänsterfil: "Dunka mig gul & blå" med Frida. Stenhård skånsk attityd rakt upp i mumindalen. Helt plötsligt känns det att det är FREEEEDAG! och man kan se fram emot en lunchtura över sundet, några feta SQL-satser för att visa att dom 5090 kunder holländarna har i sin databas vars kundnummer vi inte har i själva verket är dubletter, rejsa Audiförare dom 6,5 milen hem, öla på Tröls och glo på när färg torkar. Wooha! Lönefredag! Kanske dags för fredagshaiku?
25:e är fest
26:e och 27:e
Sen kommer räkning

Tyvärr är min gamla haikusida på skolan nerstängd, och min mirror site på burken därhemma går ju upp och ner beroende på strömbrytarns läge - processoruppgraderingen gjorde ju inte att datorn blev tystare. I nya lyan kan den nog få stå på dygnet runt. Under tiden får ni hålla till godo med en haiku här då och då. Släng in egna bidrag som kommentarer, vettja!

2 kommentarer:

  1. Dunka mig gul och blå var jävligt skön låt... härlig.

    SvaraRadera
  2. Visst är den. Tyvärr tror jag att hon kommer ha svårt att matcha den - ett one hit wonder.

    SvaraRadera