2007-03-16

Önskelista

Måste ju bränna provisionen på nått sätt, men glömmer alltid vad jag behöver när jag står på Kjell.com:
  1. 3,4 GHz processor+fläkt - beställd
  2. USB2.0 kabel A/Bmini - 0,5m, 59:- Måste ju koppla upp laptopen med telefonen för jobbets nya IMAP-mailserver kräver SPA, och det klarar inte Nokians mailklient
  3. 2 GB minne, DDR400, ca 2 000:- Sen får inte den gamla häcken mer godsaker innan det är dags för generationsskifte
  4. DVD+RW-skivor
  5. Nätverkskort och trådlös router. Min Asus med Intel-wirelesskretsar hittar inte vår Dell-accesspunkt, så jag tänkte att när man flyttar in i nya lyan så får daman ha det ena av dom fasta ip-numrena att gejma på, och min stationära det andra. Den får sedan ha ett till nätverkskort med en trådlös router att hooka upp andra datorer på, exempelvis min laptop
  6. Skärmar. Sitter med en platt 19", men tänkte att man kan ställa två 22" bredvid varandra för att se skräckinjagande ut. Så kan man ha 19"arn till min lilla laptop
  7. Mus. Min har ballat ur i nya IE, den fortsätter skrolla några extraskroll när man använder hjulet. Frågan är hur glad den blir eftersom det då blir en trådlös mottagare till - den nuvarande sköter både mus och tangentbord. Köpte en Logitech LX7 till jobbet, duger men är lite liten i handen och kräver lite ansträngning vid skrollning åt vänster.

1 kommentar:

  1. men min fina 19 är det ju inget fel på :)

    ...men prylar är kul kul kul!!!

    SvaraRadera