2007-03-04

Sjunga för fienden

Stackars Åke Stolt har ju varit fast i sportjournalistikträsket, så nu har han några decenniers krönikerande att ta igen. Han är redan framme vid murens fall, och tycker nu att vänsterns skuld sträcker sig till att högern inte kan göra musik. Alltså borde Wiehe ombesjunga glädjen över att Abramovich kan köpa fotbollslag för pengar han lurat av fattiga ryssar, och att tyskarna nu slipper få sina barn psykiskt skadade av dagis. Ni har den politiska och ekonomiska makten, och ändå nöjer ni er inte med Scorpions, David Hasselhoff och Wille Crafoord, utan ska ta det enda vi har kvar ifrån oss: proggen. Nej, nu ska jag skatteplanera bort min provision istället, Anders Borg tycker ju inte ens om skatt, så varför skulle han få den av mig?

Update: Åsa Linderborg berör vår rätt att själva välja våra strider.

2 kommentarer:

  1. Men att tyska ortodoxa klagar på svenska dagis måste visa att vi gör något rätt. Vem vill väl att ett kristet parti som säkert tycker kvinnor ska stå vid spisen ska bestämma hur vi har det i sverige.

    Och håll du i skattepengarna själv, de går ändå bara till taxiresor och dubbeltboende för politiker.

    Och förresten, gå inte med i någo fack för då får du betala för spritfester och trackasserier mot tjejer som driver fik och skönhetssalonger. ;)

    SvaraRadera
  2. Hmm, sitter ju utan kollektivavtal själv. Får man väl i nacken nån dag, men provisionen får väl täcka upp för allt jag saknar, pension, semestertillägg, semesterersättning, reglerade arbetstider och allt vad det kan vara. Kollektivavtalet för pappa staten som jag hade innan, det gav ju exempelvis en ledig dag varje gång man flyttade. Gick ju inte att utnyttja eftersom jag var doktorand och ändå ledig hela tiden...

    SvaraRadera