2009-07-08

AIKs 11 miljoner

AIK (hockey) har lämnat in en handlingsplan där de på allvar hävdar att de under året ska hitta mer än en tredjedel av sin omsättning. Jo, det är nog ganska många företag som i dessa tider räknar med en vinstmarginal på 35%. Om förbundet går på den lätte så får dom nog välja på att avgå eller ändra reglerna. De kan ju också erkänna att reglerna bara gäller vissa lag. Om TAIF ska ha platsen? Där är jag lite mer tveksam. Har ju beställt ny bil så mitt löfte om att hyra en loge i Percys lada första gången TAIF kommer på besök ryms inte riktigt i kommande säsongs budget. Jag kan ju göra en AIK och skriva till banken att jag räknar med att gå back nästa år också, men kommer nog att hitta 150 000 under en rotvälta i Smålandsskogarna - kan ni låna mig en slant med det som säkerhet?

2009-12-08 Tisdag 19:00 Malmö Redhawks AIK eller...

Heja TAIF!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar