2009-07-14

Roskildeavrundning

Tänkte iallafall lista banden jag "såg" innan jag glömmer alldeles:
  • Wolves in the Throne Room: Rätt trevlig start på festivalen, intressant. Ganska bra att sova till också
  • Katzenjammer: För mkt folk, jag kom inte tillräckligt nära för att se om dom var söta. Och publiken dansade korkade danser
  • Volbeat: Mindre ös än vi trodde, eftersom dom tjatat så om att de inte fick dra på som dom ville de gånger vi sett dem i Sverige. Och så var ju Michael Poulsen apafull
  • Kanye West: Såg två låtar, ingen kommentar
  • Mew: Inte min stil iheller, sov ganska gott förutom att jag blev sparkad i huvudet
  • Pablo Moses & U-Roy: Antagligen en lämpligare start på fredagen än Satyricon. Ganska skön gladroots i solen
  • Isis: Som sagt skäggigare och hårigare än jag minns dem, och de är lite introverta och drar inte direkt med sig publiken. Men helt OK
  • Faith no More: Vad hade han på sig?
  • Nick Cave & the Bad Seeds: Grymt jävla bra. Kanske lite för bra. Blev lite tokig
  • Skambankt: Helt OK och deras trogna fans såg till att det blev en av spelningarna med mest tryck
  • Grace Jones: Där sov jag mest, imponerar inte på mig
  • Nine Inch Nails: Där sov jag bara, Alex klagade på att hon hörde mina snarkningar mellan låtarna trots att det enligt henne var spelningen med mest tryck
  • Amadou & Mariam: Ännu en passande start på en festivaldag, hade bara dammet varit rött också så hade man trott att man var där
  • Slipknot: Bra mycket bättre än jag trodde, har inte riktigt fastnat för dom på skiva. Detta trots att jag inte imponerades av deras cirkuskonster
  • Pet Shop Boys: Ganska kul faktiskt
  • Darkane: Hörde dem genom stängslet när vi släpade grejorna till bilen. Fan att vi bodde så långt av, annars hade man kanske orkat höra både dem och Neurosis på söndagen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar