2009-10-22

Kylskåp?


Har ju inte brytt mig så mycket om hur min dator mår eftersom allt har funkat fint tills jag fick in Nvidia-drivisarna från 27 sept och grafikkortet gav upp, så nu kikar jag lite extra när jag nu pluggat in mitt nya. Kolla processortempen här till höger på ASUS PC Probe! Österrikarna är riktigt grymma på att göra det tyst och kallt. Men det är ju bara två 3GHz-kärnor min Noctua NH-U12P behöver kyla.
Men angående mitt gamla 9800GX2-kort, läs snälla inledningen till Extremetechs recension av kortet från mars 2008. Gissar de skulle kunna ha återanvänt den inledningen till deras nya dubbelkort GTX 295 men 9800GX2orna hade inte hunnit börja hoppa strömhopp över kanten när den recensionen kom. 60% återkallade?
Till våra nya tittare: Äger ni ett 9800GX2 och får problem, speciellt med att drivrutiner inte laddas, eller att den i device manager säger "Windows has stopped this device because it has reported problems. (Code 43)", hör av er till er återförsäljare eller till generalagenten om ni råkade beställa när Shoppingsajterna Svenska AB ägde Datorbutiken.se så ska ni nog få ett nytt. Eller bättre. Hoppas bara jag får något roligt, mitt nya GTX 275 är nog lite snabbare, men det var ju inte direkt något frivilligt byte. Får jag ett GTX 275 till så ska jag prov köra båda, fast jag maxat inställningarna på mina spel...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar