2009-10-21

Nytt grafikkort, ny hockeykväll

Svårt kombinera de två. Lyckligtvis har ju inte Canaldigital lyckats skriva avtal med Viasat om deras hockeykanal, men jag försökte följa TAIF på everysport.com. Efter underläge efter första, och en mållös andra så vaknade tigrarna och tvålade till Goiset med 4-1. Självklart är TAIF sämst om du frågar runt, och vår miljondollarman gjorde bara ett mål så det är ju katastrof.

I övrigt så lyckades Malmö ta sig upp i ledning i Hockeyallsvenskan, där även slagpåsen Björklöven (som var mitt första hockeylag av någon anledning) tvålade till Örebro. Vi kanske vågar skriva om det skitlaget igen? Bofors vände 0-2-underläge i sista till 4-2 och även om Troja inte är världens motstånd så var det inte planerat att Bofors ska ligga där de ligger. Var det för jag var uppe och tackade för premiärsegern? Sen lyckades både AIK och Leksand förlora ganska stort - ergo rödhöksledning. Såklart för tidigt att säga något, en ganska jämn serie, men det ska väl ge den nya organisationen lite andrum och kvalspel uppåt kan man väl tro på utan att jinxa nått?

Går vi tillbaka till Div 1F (en blogg som följer 1F och F1?) fick inte KHK med sig alla tre poängen, men fick in en puck i förlängningen mot Olofström, tråkigt. Pantern har inte riktigt svajat in sig efter att ha blivit av med målvakten till Växjö, så de fick heller inte med sig alla poängen men fick extrapoängen efter 3:42 i den lilla förlängningen - något de hade väldigt svårt för förra säsongen. Slutligen har Nybro fortsatt svårt att anpassa sig efter nedflyttningen, och har på den fjärde och sista allettanplatsen bara en pinne ner till Pantern. Ska man förresten tro wikipedia så har Torsten Flink spelat i Pantern - ska vi säga att det är bekräftat?

Nu när hockeyn är över får jag väl se till att kasta mig ut på nätet och fragga lite fjortisar. Nästan så man vill prova nått nytt för att utmana kortet, men Batman: Arkham Asylum är på nedladdning över Steam. Förutom det spelet ingick 10% rabatt på 5 spel, men CoD6:MW2 har inte dykt upp där än - man kan visst inte förhandsnedladda... Och så hittar jag inte mina gamla 3DMark06-siffror, så jag vet inte riktigt vad 13733 betyder. Windows tycker iallafall att mina två kärnor 3GHz är flaskhalsen, fick bara 5,6 poäng på processorn. 5,9 på allt annat.

Men inte fragga för mycket nu - köra till Älmhult imorgon.

1 kommentar:

  1. För det första vet jag inte vad Jocke, Panterns tränare, tycker om att hans son flyttat på sig... Men men... Han är ju en bra målis och borde stannat i Pantern.

    Gällande Herr Flink säger min pappa att det är fullt möjligt, men han vill inte minnas att det är så ;) Kanske är det den där flygresan med Torsten som gjort att min pappa förträngt allt tidigare umgänge med Torsten, om det så var på rinken i Kirseberg.

    SvaraRadera