2006-08-28

Allt för laget!

Hade ju förberett för att övernatta på kontoret. Internetavtalet där ger 128 kbit/s, 100 MB i månaden kontorstid, och 3 GB i månaden kvällar och helger - här är det 64 kbit/s och 250 MB i månaden. En match på webbradio går väl på 30 MB, och även om skajpandet är snålare på bandbredden så blir det nårra meg i timmen. Så nu när Litmanen är på benen vill man ju inte missa en match. Och jag har tömt kontot här nångång, som delas av mitt värdpar. Inte poppis. Men nu när jag satt och jobbade över så dök nätet vid halv tio. Gav det 45 minuter, men så är det ju ett litet dilemma: ju senare man tar sig hemåt, desto högre känns stöldrisken när man ska asa med sig en dator genom denna håla. Telefonen hade jag också glömt på laddning hemma, smidigt nog, så jag kunde inte ringa min standardmotodop. Inte för det hade hjälpt, han har blivit rånad fler gånger än jag i denna håla. Men man får vara beredd att offra liv och lem, och denhär lilla Asusen, för sitt lag! Har ju redan blivit bestulen på en, sista matchen förra säsongen.

Men när Internet väl funkar får man faktiskt gilla det - fick precis SMS från hållplatsen på Studentgatan: när går 133an till Alnarp? Nårra klick senare så känner man sig nästan som om man var där på busshållplatsen. Hon är för söt, min lilla älskling, som ska ut till mina föräldrar och fjäska lite och hämta post till mig.

Men nu får vi fokusera på matchen, jag klarade ju mig helskinnad hem och än funkar nätet. Ölof fortfarande petad? Jo, det får man väl gissa. Gabriel kan väl fortfarande skylla på språkförbistring och blir mer och mer stabil. Labinot uttagen för första gången, kan det bli debut i andra halvlek? Ja, är det nånstans byten sker så är det på mitten, Emmi Hall brukar ju springa som en tok i 70 minuter. Hamnar Pode i startelvan? Det kan han behöva, vill ju ha lite nya malmöiter i ett riktigt MFF. Och med Litmanen, Jonatan och Junior måste det bara bli ett lass mål - 3-0? Nöjer mig med vilken seger som helst, åsså hoppas jag klacken hörs över webbradion. Tösens lag ångar ju på lite för bra för att man ska kunna tolerera poängförluster på stadion. Tyvärr brukar ÖIS aldrig dra nån publik.

Framåt Malmö!

2 kommentarer:

  1. Tjena Joffemannen,

    Hmm.. man funderar på att ge upp på mänskligheten och fotbollen. Här hemma så rasar de över att ligga under med 3 - 0 och anser att domaren förtjänar saker i huvudet. Och får man inte kasta saker på domare och funktionärer så ska väl lite fyrverkeri vara på sin plats?

    Nåja, vi säljer inte våra nationalparker i allfall, på sin höjd byggs det lite konstverk. Att ha många generaler kan ju vara bra om man vill anklaga några för stadskupps försök och avrätta dem, urvalet blir ju större. Hur skulle något sådant se ut i Sverige?

    Valcirkusen har kommit igång, man får lappar i brevlådan som hamnar i någon hög i farstun. Parti med "skåne" i namnet får mig att rysa, när det sedan står att de vill starta upp barsebäck igen och att tokiga affärsföreståndare från Sjöbo är med så blir man mest rädd. "En röst på oss är en förlorad röst, inget gott kommer ur vansinneszonen", nej det var inte deras ord.

    Vet inte vad jag ska tro om din post med ånges och illamående, hoppas det gick över och inte kommer tillbaks på ett tag.

    SvaraRadera
  2. Ångesten släppte, troligtvis mha några samverkande faktorer: alkoholen gick ur kroppen, jobbet gör att man har annat att tänka på, och så för att damen alldeles strax dyker upp.

    I mitt fall verkar det alltså vara så att på en frånvaro på 25 dagar är dag 20 den då saknaden är som störst. Fast det är ju 2 dagar kvar... Skulle lagt jämförande siffror på minnet från min tysklandsvistelse, men då var ju förlusten i München en starkt bidragande orsak till akut hemlängtan.

    SvaraRadera