2006-08-19

Barnens Nyheter?

Jaja, har man kommit igång så har man - och det är en lämplig tid på dygnet att tokblogga. Var hemma typ 03:25, apafull. Och uppe en bra stund efter det, Skype. Så vaknar man typ i sitt eget träck, somnade med Koss-plopparna i öronen utan att ha satt på ACn eller ens stängt dörren. Även om det inte är så illa som i april så förlorar man ändå 2-3 liter vätska på dom 5-6 timmarnas sömn. Ersätter just nu - Rehydrate! (Jarhead, http://www.imdb.com/title/tt0418763/ - rätt sunkig rulle)

Så man vaknar för tidigt för att grabbarna ska va uppe än, och tillräckligt sent så tjejerna hunnit iväg på tokshopping. Alltså fixar jag poolen och bloggar. Röker och dricker vatten från flaskor som kan ha stått i kylen sen jag lämnade denna världens blindtarm i maj. En kyl som just nu bara innehåller min gamla snus, tack till Mårten och Jenny! Och då gamla vattenflaskor. Ett School Spirit Skit av Kanye West från College Dropout-albumet kom just på, passar ju denne välbalanserade killen perfekt - när man har en låda avhandlingar i morsans källare och en lång lista svarsmail: Tack men nej tack - du är överkvalificerad men utan arbetslivserfarenhet. 23,5 års utbildning...

Jaja, Barnens Nyheter. Hette det så? Nyhetsprogrammet för oss födda i mitten på 70-talet med en skön signaturmelodi och en flintskallig programledare och reportrar i åldrarna 10-16. Känns som det gick lördagar. Googlade skiten, fick inga träffar. Inga träffar, då börjar man tänka att man kommit ihåg namnet fel. När vi i 3 Tequila spelade Beatles på Peruanen -91 så kom killen in. Typ lodis. Janne spottade honom på direkten och körde signaturmelodin, alla vände sig, och han vände på klacken och gick igen. Kändes som vi sabbat hans stamställe en hel del. Men vad hette programmet och vad hette han? Måste ju finnas en hemsida ägnad åt detta, eller måste man skapa den själv? "My Indian..." får ni i nästa bloggpost, jag lovar...

2 kommentarer:

  1. Okej, du vet redan att programmet egentligen hetter Barnjournalen och programledaren hetter Bengt Fahlström. Vad du kanske inte vet är att han bodde ungefär där jag bodde i Malmö tidigare, nere runt Slussen. Jag brukade springa på honom då och då, vågade aldrig hälsa.

    Jag tror att han haft lite problem med spriten, vet inte om det gått över, men han ser lite sliten ut och går ganska dåligt. Det är möjligt att det här länken fungerar, annars kan du söka på "Bengt Fahlström" och "Malmö" på eniro:

    http://privatpersoner.eniro.se/query?stq=0&searchword=bengt+fahlstr%F6m&searcharea=malm%F6&what=wphone

    SvaraRadera
  2. ...och angående varför du inte får erbjudanden om ett vettigt jobb så kan jag berätta exakt varför, men det kan jag ta i ett privat brev.

    SvaraRadera