2006-08-24

Komihåglistan

Jo, kärestan kommer ju över om ett litet tag, så här kommer kommihåglistan till henne, att skriva ut och sätta på kylen:
  • Stor ask fluortuggummi, Fluorette
  • Sats-magasinet, med rakad kiwifrukt
  • Adressändringsblanketter
  • "Oh-oh Alexandra"-MP3-klipp
  • Gula ärtor, 2 paket
  • Slotts senap, ekologisk
  • Punschextrakt, eller annars en flaska punsch. Flagg eller Caloric?
  • Passbilder
  • Rough guide
  • Lingonsylt
  • Klick
  • Silikonbaserat

Ja, jag får väl bygga på listan efterhand - alltid är det nått man kommer på. Och böcker behöver jag inte skriva, det kommer att komma en hög om jag känner damen rätt. Ska man ha en omröstning om bästa punkt på listan? Lägg kommentarer. Underbart lättrökt sidfläsk finns hos den tyske slaktarn, men frun i huset här har inte vågat koka soppa på lokala ärtor, känns annars lite fånigt att kånka på. Men Stew, engländarn, han älskar ärtsoppa. Han är förvånad själv hur han kan göra det, när det är en stel oaptitlig soppa. Men gott är det - och han har aldrig fått den på riktigt. Alltså punschextrakt. Korkat att smuggla in alkohol i dethär landet...

Sats-magasinet är även det till Stew. Efter vårens porrpungsdiskussion blev jag oerhört lycklig när jag såg baksidan på majnumret, Philips gjorde reklam för en rakapparat som man kan använda överallt. Stew blev mycket förvånad att det fanns ett ord som porrpung, att konceptet att avlägsna hår därifrån praktiserades. F.ö. hans fjärde svenska ord: pannlampa, ärtsoppa, hushållspapper, porrpung. Och då har han ändå vatt runt i världen. Fast han är ju bara 24. Men på baksidan av Sats-magasinet står två kiwifrukter, en med luddet avrakat. Han kommer att stupa!

Till oinvigda: I ansiktet skär man sig mindre med rakapparat/trimmer än med rakhyvel. Alltså, när man ska anlägga sin första porrpung tror man att detta förhållande går att överföra på pungens skrynkliga hud, för man vill ju absolut inte skära sig där. Så då hugger trimmern ett tjugotal små men ymnigt blödande sår i en fin rad. Kombinationen blod och egna könsdelar är nånting vi män reagerar rätt kraftigt på. Därför gör väldigt få om misstaget. Men jag är säker på att en majoritet av svenska män gjort detta misstag. Jag däremot tillhör en av de väldigt få. Dock övertrumfad av Kenta, som gjort misstaget två gånger med tjuvlånad rakapparat.

Undras om man får mkt googleträffar nu, vill man att nån som söker på "porrpung blod könsdelar" ska läsa ens blogg? Nått mer intressant på listan? Nja, vet inte ens vad mitt värdpar ska använda lingonsylten till, kanske istf Klick? Troligtvis inte... Och tänderna är det inga problem med, fick behålla min försäkringsklass när jag var inne hos folktandvården i sommar. Tandstenen fick jag dock inte behålla. Är man duktig med Flourette så kanske man slipper lite av den molande värken efter tandstensskrapning tänker jag. Även om damens tandhygienist promotar fluorskölj. Känns ganska retro, kan ju bli inne igen? Bjuda hem på middag och börja med att min vackra skönhet kommer ut som fluortant med en bricka blandat naturell, banan och mint, och ett tidtagarur. Tror förresten vi hade fluortanten som gyckle inför nollningen -97, fast med brännvin. Nej, fan! Vi drack upp flaskan själva innan det blev vår tur att köra gyckle.

Nu blir det en röka (inte röka-röka), sen ska jag ta itu med "My Indian..." Känns inte ens roligt längre, men har man lovat...

5 kommentarer:

  1. - Hi! I'm a short term reader, first time poster!

    Med tanke på artiklarna om pedofiler tagna i Kambodja nydligen och att ditt namn på bloggen så ska du nog inte vara orolig över att normala människor kommer in och läser. Och nej, ingen av dina vänner är "normala" enligt svensk standard.

    Jag gillar inte att läsandet ger bilder av att du tänker ha sex, huga, min fantasi är för bildorienterad och den bilden vill jag inte ha i huvudet.

    Skojisgaste saken på listan: mp3 spår, jagas nerladdare så hårt i Kambodja?

    Varför inte "burk med frisk malmö luft", eller "langos från malmö festivalen"

    Skoj sak från sverige, en lysande rubrik i Metro (eller sydsvenskan?)
    "Varannan torsk är svart". Om nogger black var rasistisk, vad är detta? Handlar alltså om svart fiske i östersjön eller nåt åt det hållet, men det är ju inte det första man tänker på.

    ... äh, det här var mest en test om det gick att posta.

    SvaraRadera
  2. Jepp, jag visste inte riktigt var jag skulle sätta gränsen i denhär posten. Men alltid glädjande om man nu när man sitter här torr kan hindra nån annan från sex på ett tag. Och mp3-grejen är för att jag sitter på 250 MB i månaden i nedladdning, så det blir bökigt att köra torrents och DC, eller dyrt. Och min tös hatar den låten, så det ska bli intressant att se om hon klarar att klippa ut bara "Oh-oh Alexandra" så jag kan ha det som ringsignal när hon ringer, hehehe.

    SvaraRadera
  3. Då ska jag be att få bocka av en utav punkterna.

    1 st. Carlshamns Flaggpunsch 500ml.

    *klappar mig själv på axeln* flitiga jag ;)

    SvaraRadera
  4. Och så är det dags att bocka av lite till på listan:

    - 4 paket 500g. ICAs ekologiska gula ärtor
    - Felix 410g. rörörda lingon
    - Rough guide och SATSmagasin ligger även på köksbordet bland resten av sakerna som ska med.

    Än en gång! well done till mig ;)
    Den där ekologiska senapen ska jag minsann ta itu med imorgon!

    SvaraRadera
  5. Så är följande också nerpackat:

    - Klick
    - Silikonbaserat

    tss tss nu blire livat ;)

    SvaraRadera