2006-08-25

Den andra komihåglistan

Om en vecka är man på väg till flygplatsen för att göra den så efterlängtade upphämtningen. Brukar bara ta nårra minuter att komma ut från denna, efter det man landat: 3 minuter visumansökan, 2 minuter passkontroll, nån minut till innan bagaget snurrar fram, fylla i tulldeklaration och knalla ut: "Moto? Moto?" - "Mien laan toum toum" - mycket skratt från publiken. Beroende på trafik och färdmedel tar det väl strax över en halvtimme hem sen. Alltså behöver jag min egen komihåglista:

  • Poolen
  • Blommor
  • Krukväxter
  • Glödlampor
  • MFF-märket
  • Sängkläder
  • Badkar
  • Royal-D Electrolyte
  • Fylla kylen
  • Flipflop
  • Badbrallor
  • Shorts
  • Myggspray
  • Nudlar
  • Kolla spisen
  • Bubbel
  • Låne-SIM
  • Numret till la Croisette

Tillägg 26 aug:

  • Luffa
  • Duschtvål

Ja, jag kommer väl på mer. Faktiskt ganska värdelöst med komihåglista här så länge man inte kan blogga med mobilen. Kanske får prova N80:n som vi just börjat testa mot.

Och så har jag identifierat problemet med min blogg - den vill ju skicka ner högerspalten hela vägen ner. Beror på att jag är lat och klipper in länkar direkt istället för att snygga till dom, och då händer det att spaltbredden blir fel så högerspalten (mitt höger) inte får plats. Man kanske får börja tänka på snyggheten på bloggen också?

3 kommentarer:

  1. Appropå din tidning och lite rakade frukter:
    http://www.shaveeverywhere.com/

    Fick du inte tidningen så har du lite rörliga bilder åt minstonde.

    Sitter och är lite smådålig, hostar nyser och snorar. Och samtidigt vet jag att ikväll är det hårdrockskväll på malmöfestivalen. Jag gillar skarpt bandbeskrivningarna

    "Cryptopsy (CA) Extrem kompromisslös death metal"

    "Feared Creation Stenhård in-your-face thrash metal "

    Vad är chansen att jag hinner in och se Paradise Lost och ... NEJ, såg precis at Soilwork är inställt!
    (jag vet inte ens om de är speciellt bra men jag vill ha lite våld i öronen idag)

    Hoppas en whiskey i varje ben fixar till halsen på vägen ner.

    Feedback:
    Långa inlägg tenderar att bli skummade rätt hårt i slutet av mig. Men jag är ju en lat fan. Skära ner på antalet saker och mer detaljer så man fattar vad det rör sig om?

    SvaraRadera
  2. Hårdrock! Men jag vägrar sluta vara kryptisk, ni får fan anstränga er och tänka lite själva. Inte för jag vet var gränsen går mellan "omöjligt att läsa" och "haha, roligt, den klurade jag ut". Äh, bara grymt bakis och ska jobba på min komihåglista nere på Russian Market nu, innan det blir båttur på floden.

    SvaraRadera
  3. Mr klajt: Var du nere och såg Cryptopsy undrar jag då. Dom är ju jävligt tunga. Och du, du missade inget när det gäller Soilwork. Har sett dom live 2 ggr. och undrar fortfarande varför jag envisades med att se dom den andra gången.

    SvaraRadera