2006-09-25

Dålig helg på stranden

Torsdan var bra, skumpade ner och hällde i oss öl, sen partajade vi. Enkelt. Fredagen var bra, typ. Stranddamerna gav mig en mustasch med en slö rakhyvel, ryckte mina glesa rygghår, slipade ner alla tjugo naglar till obefintlighet och gav mig min första betalmassage i livet - en torftig en. Tre gånger lämnade jag vår veranda, två för att bada, en för att äta franskt på Chez Claude och sen dansa hela natten på stället 2 meter från vår veranda. Inte lönt att försöka lägga sig tidigt alltså. Men jag lyckades bli tokfull och supa bort telefonen i sanden. Inte tillräckligt tokfull dock, hittade den efter 20 minuters letande. La mig vid fyra, vaknade vid fem. Bakfylla, hosta, feber, frossa. Kröp ut och la mig på verandan. Mellan fem och elva på kvällen hann jag iallafall beställa två burgare, äta en pommes från varje och sen lämna dem åt hundarna. Febern var lite bättre söndag morgon, klarade en pannkaka med banan vid nio och en halv skål müsli, yoghurt och frukt vid elva. Men tre timmars bil sen, i dom längsgående sätena längst bak i Land Cruisern, det var inte direkt njutning. Efter pasta al tonno i frigolitförpackning på magen i min säng vaknade magen också, med ett ras. Och xyloproct som gått ut för ett år sen och dessutom legat i 35-gradig värme ger inte ens min febersnurriga hjärna kraft att skicka nån placeboeffekt till dom nedre regionerna. Nu dags att sparka igång en applikation som fungerade före helgen, och som då troligtvis spontant brutits ner i takt med att dess utvecklare brutits ner. Trevligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar