2006-09-21

Word of the day: ått mjen låj

Ått: inga (möjligtvis med ett väldigt tyst h framför: (h)ått.)
Mjen: jag har
Låj: pengar

Gissa som de 25 motodops, cyklos, tuk-tuk-drivers och tidningsförsäljare jag mötte på min 15-minuterspromenad till jobbet imorse skrattade. Vaknade i måndags morse med 22 dollar och 8000 riel, dvs totalt 24 dollar. Nu skriver vi torsdag lunch, den kommer att bestå av freebe-nudlar från Lucky's, är ju khmerernas allhelgona nu - besök 7 pagoder på en vecka. Och få lite gratisnuldar på snabbköpet. Men jag klarade mig iallafall fram tills nu på dessa pengar, trots att måndagen inkluderade tapasbuffé på Pacharan, tisdagen bestod av pakistanskt på Monsoon och öl på Pickled Parrot och Wolly Rhino, och onsdagen ölkalas på Elsewhere. Slutade dock pinsamt: Daniel beställde hotdog och jag och Kerstin burgare från stället bredvid Night Train, med Pra Him (Mr Kim) som leverantör. Vi hade så vi kunde täcka utgifterna för mat, men sedan bara 3200 riel för utkörningen, ganz peinlich. Han fick två öl på balkongen iallafall. En löneutbetalning kommer nu, lagom till vår långhelg i Sihanoukville. Regnar troligtvis bort, så då blir det att avsluta The Thinking Fan's Guide to the World Cup och se hur långt jag kommer på Beevors Spanska inbördeskriget på verandan på Malibou. De andra funderar på dykning och segling och kite surfing. Tror ingen av dessa aktiviteter är prisvärd under regnperiod. Blåser det är det för att det ska komma ett regn, och siktdjupet är starkt begränsat när floderna fyller kustvattnet med slam. Har jag riktigt tråkigt parsar jag en XML-fil med frågor, svarsalternativ och resultat till Du & Jag-matchningsspelet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar