2006-09-26

Sihanoukville i SVD

Alliansens propagandabasun, som exempelvis dagen jag åkte hit lät spionchefen Leijonborg meddela att vi ska avskaffa det bilaterala biståndet (eller kan bistånd vara unilateralt?) till detta landet, skrev i lördags om Sihanoukville. Ett sammanträffande, då jag just då låg döende i feber (jaja, och bakfylla) på Serendipity beach. Så om bilden hade varit tagen samma dag hade jag synts några tiotal meter bort, livlös. Nåiallafall, mina idoga läsare kan nog dra sig till minnes att jag berättat om Snake House. Om man tänker på bloggens namn, Bad Taste Cambodia, på sämsta tänkbara sätt. Kanske inte sämsta tänkbara sätt, men så att det vänder sig i magen, så att man vill gråta, då är man någonstans på Snake House-nivå. Utrotningshotade djur i terrarier som används som matsalsbord, djur som är till salu. Är ju inte så farligt. Nej, men vår gode uzbek, vår gode herpetolog, han handlar inte bara i utrotningshotade djur, utan även i barn i alla åldrar. Får se vad resor@svd.se svara på mitt mail. Troligtvis några ord och citat i min mailsignatur som kan få det att screenas bort i deras server. Och hur mkt civilkurage är en förtalskampanj egentligen? Sprida fyllehistorier? Jag tror iallafall inte på några andra historier, så jag kände mig föranlåten att agera. Hoppla, redan ett svar, hang on...

...tar sån jävla tid att få ner ett mail i detta Internets nybyggarland...

Haha! Reseredaktörn svarade skyndsamt, och ska be webbredaktionen ta bort tipset. Ska se om källorna till mitt lilla rykte har nån vidare info som på något sätt kan bekräfta vad vi alla "vet".

1 kommentar:

  1. Jag är just nu så oerhört glad att jag skickade över den där SVDlänken till dig. Mest för att tog tag i det... jag var uppenbarligen för lat och satt inte på tillräckligt med information för att göra det. Heja du!

    SvaraRadera