2006-09-18

Måndagsmardröm

Vakna ensam, för jävligt. Så jag sov till tolv för att dra ut på plågan. Hade ju inte direkt hållit mig nykter efter att jag lämnat av kärestan på flygplatsen. Avsked är svårt, hur göra det perfekta? Nu blev söndagen lite upp och ner, en del tid för oss själva, men också en massa folk på balkongen som vinade. Jaja, om tre veckor har man en livstid på sig att tänka ut och genomföra perfekta söndagar. Kommer väl bli några avskedssöndagar också, men förhoppningsvis inte följda av såhär lång frånvaro. Hmm, tre veckor är ju inte så jävla länge, men fan vad det känns länge. Är det för man är nyförälskad eller? Hur länge är man det?

Ja, sen fick man resultatet i Djurgårdsmatchen, säsongen är över, och Åkeby kanske blir kortlivad i MFF. Därefter valresultatet. Fyra år med moderater som försöker leka Nya Finans - vi minns 500% ränta som om det var igår? Och lösa arbetslösheten genom att tvinga långtidssjukskrivna och arbetslösa att uppfinna "mindre produktiva arbeten". Kan ju bli skönt att slippa ha en maskin som tvättar bilen när jag kommer hem, 14 hemlösa vaxar upp den istället för nårra dollar. Att aldrig mer behöva tända sin grill utan istället ringer sin motodop som kommer med sprit, tänder, och vänder dina lammkotletter. Glömde vi potatis? Då ringer vi för utkörning. Köksa, trädgårdsmästare och barnflickor. Låter ju som en drömvärld! Sen är det bara att titta bort och tänka på nått annat när man tränger sig förbi 15 tannalösa ungar som tigger pengar av dig på morgonen påväg in för kontorsgrinden. Eller tänka att jag kan ju ändå inte göra nått när din motodop visar röntgenplåt på sin farsas cancerstinna buk, en plåt tagen för de sista slantarna i farsans madrass. Varför tog dom ens röntgenplåten undrar man? Och KD får styra upp familjepolitiken, det är ju onaturligt att vanligt folk ska sätta sina barn på dagis. Ja, det är ju onaturligt att nån ska göra det, men vanligt folk får allt ta sig ett vårdnadsbidrag och låta frugan stanna hemma, Reinfeldt kan ju köpa sig sina underbetalda asylsökerskor som barnflickor. Folkpartiet får fokusera på poster som hårdatagmotinvandrarminister. Och bäst av allt om Centern får in Federley som utrikesminister, kanske kan man då till och med få upp biståndet till 1% av BNP igen, och låta allt gå till Israeli Defence Forces. Så kanske vi får färre flyktingar också från den regionen. Själv är man ju vit man i sina bästa år med fet utbildning, småborgerlig bakgrund och ett litet nätverk, så man kommer nog kunna tjäna sig en hacka på denhär mandatperioden. Dom flesta av grannarna på Trelleborgsgatan är nog däremot nettoförlorare, så det blir till att flytta eller hoppas på att Möllan rensas upp och blir sådär bohemfashionabelt som vi alla egentligen vill ha det.

Jaja, man får ha nått att kanalisera sin sorg och saknad på, så ett förlorat val och fyra förlorade år känns vältajmat. Men är inte säker på att jag kan ha det som syndabock alla tre veckorna jag sitter här i min ensamhet. Andra jätteroliga måndagsaktiviteter är ju exempelvis att ha ett färdigt spel till Sonet, som dom ska lägga ut typ 1 okt. Och få reda på att dom vill ändra allt. Så om man ska leverera i rimlig tid betyder det att jag har tisdag, onsdag och halva torsdagen på mig. Helgen här är långhelg, vi drar till Sihanoukville, där polisen säljer dig marijuana, pedofiler släpps lösa, knivar sticks i halsar på vilsna turister. Ska bli najs. Sen får jag hitta nån dag att hänga med Mr Kim till byn en sista gång, och vips så är det avskedsfest för denne lille gubben. Jag ska över till Raj på Monsoon, han lovade Alex att jag skulle få lära mig göra spenat och ostpurén. Så får folk komma och käka min gröna sörja och sprita lite. Känsliga saker, han har ju bara 9 rätter, varav 6 är hans mammas recept. Så det var tur att han gillade min dame så hon kunde få honom att lova detta.

Nåväl, dags att börja tänka på att ta sig hem från kontoret. Med laptop, missinassen. Hmm... Har iallafall sparat senaste veckans jobb på vår server, så iallafall inte det blir stulet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar