2006-10-06

Metabloggpost: Dålig smak

Vaffö heter bloggen Bad Taste Cambodia? Hmm... har glömt nu igen. Eller rättare: har glömt typ vad som hände igårkväll, iallafall efter vi kom "hem" till kontoret. Vaknade på sittkudden som hör till soffgruppen, vid 8, pigg som en lärka. Hjälpte Mr Dee att städa och toksurfade. Sen sa magen att det var dags att gå på muggen, och då hjälpte den mig också friska upp minnet. Duktig mage! Den sa mig att jag måste ha ätit pra hok på golvet här i kontoret. Smakar precis som det luktar när man släpper ut det ur buken nämlich. Rutten fisk. En sås som man doppar sin mat i såklart, så allt smakar rutten fisk. Mmm... Och nu ska jag strax iväg och shoppa, Pra Him har lovat fixa ett kilo av denna sås, till mamma. Hon älskar ju surströmming, så hon kommer bil själaglad. Men tänk er själva, mig i ett flygplan med en enkilosförpackning rutten fisk incheckad i bagaget, som brister när vi är över Afganistan. Nödlandning, terroriststämpling, slut på Josef.

1 kommentar:

  1. Jag ser framför mig hur all din packning hamnar på balkongen i ett halvår om den där burken brister ;) Tss tss

    SvaraRadera