2006-10-06

Shoppinglista

Ska åka imorgon, måste shoppa:

  • 3 sjalar - till kärestan
  • 5 flip-flops - dom härliga av bast går sönder efter nån månad, man behöver flera
  • 1 kg Kampot-peppar - världens bästa, till mamma
  • 1 kg pra hok - rutten fisk, till mamma
  • 5 limpor Ara keo - ja, jag ska sluta röka, men inte just nu
  • 1 flaska Muscle wine - "gott" att suga på när man har nästa fest hemma
  • 1 flaska Kaluha - se nedan
  • 1 flaska Vodka - se ovan (mjölken köpte Pra Him förra veckan när vi var på Pontoon)
  • Laga örhängen - till kärestan, om dom kan
  • Bilder, dubbla kopior - hämta ut och ge till Pra Him, Som Nang, Sotiet och killen på stället bredvid Night Train
  • Svart Elsewhere-t-shirt - till kärestan
  • Blandade andra t-shirts - till Joel
  • Poliskepsar - har köpt en för stor och en för liten, strl 7 borde passa. Jag gillar ju khakifärgade originalen, men stumpan vill ha svart, får se vad jag hittar
  • Hanuman-askfat - ska kanske istället sno det jag redan har
  • 1 flaska chilli - till Joel
  • Hamburgerbröd - till kvällens gris
  • 1 BMX-cykel - till Pra Hims äldste son
  • 1 låda Royal D - för vätskebalansen efter långa groggkvällar på balkongen
  • 1 pava Moskovskaja/Stolly - för lång groggkväll på balkongen. Hade ju varit lite ironi att köpa Absolut, men inte tillräckligt roligt för att vara värt det. Stolly ska väl vara "finare", alltså passar det inte riktigt mig. Därför hellre Mossy.
  • ...

Ja, hjälp mig komma ihåg vad jag behöver!

1 kommentar:

  1. Tackar för kommentarer i bloggen, nu ser det inte lika tragiskt ut längre.

    Det ska inte köpas hem en massa DVD:er och annat tjafs som brukar inhandlas vid asien resor?
    Hoppas det blir någon flaska konstig lokal sprit som man får smaka på vid hemkomst också.

    3:a på sydsvenskan är väl inte så pjåkigt för 2:a långfilmen?
    http://sydsvenskan.se/nojen/article187999.ece

    SvaraRadera