2006-10-17

Plocka ut sjukledigheten så länge den finns kvar

Hmm, nämnde ju den höga sjukfrånvaron i gårdagens bloggpost, och nu har min forne EU-debattmotståndare från Latinskolan också hoppat på tåget och utnyttjar sossarnas sköna bidragssystem som får hela Sverige att hellre stanna hemma än göra rätt för sig. Mkt roligt i Sydsvenskan idag:


Hans pressekreterare Markus Friberg vill inte uttala sig om det är samma sjukdom som i förra veckan drabbade handelsminister Maria Borelius (m) innan hon avgick.


Är det så illa att det är en epidemi i regeringen så har jag faktiskt en låda Lexinor och en låda Norfloxacin STADA, det ekvivalenta och billigare alternativet. Funkar även mot turistmage, därför sitter jag på ett litet lager. Men nu är det bara resor till Liverpool och Ulm som står på programmet, så jag kan avvara några kartor. Inför debatten fick jag förresten min första magkatarr, men som ståndaktig tennsoldat vek jag inte ner mig för det. Hjälpte föga, EU hamnade vi i ändå. Min andra magkatarr var självförvållad och spritinducerad, men nuförtiden har vi ju Lanzo att tillgå - inte för att klanka ner på sugisen jag fick av skolsköterskan, men Lanzo är fina grejor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar