2010-01-15

Är browservalet upp till Google Reader?

Eftersom jag igår letade efter ett sätt att få in en like-knapp på bloggen här så kollade jag lite noggrannare på Google Reader. Jag har ju än så länge nöjt mig med att använda Favorites/Feeds i IE, men ska jag fortsätta med reader får det fan bli Firefox - IE klarar inte att länka ut till originalsajten...

Dessutom fick jag igång Huaweis E1750 3G-modem på den halvgamla Dell Inspiron 9300. Självklart var det bluetooth som spökade. Det kan ha räckt att ta bort de COM-portar som kolliderade, men jag avinstallerade alla customdrivrutiner jag kunde hitta för Dells Toshiba BT-kort. Windows har nu ersatt dem med defaultdrivisar så det kan vara så att bluetooth ändå funkar. Inget jag kommer att förevisa för mina föräldrar. Fina blåa bluetoothlampan lyser iallafall. Och morsan verkade acceptera OpenOffice.org. Så nu kan dom pilla med sina egna digitalbilder på sin egen dator och titta på dem på en skärm som är någorlunda. De hade alltså en Compaq utan HP-logga! Men steget från ME till XP och IE 5 till IE 8 och Office 1997 till OpenOffice.org lär väl ändå betyda att det blir en del support. Jag får väl aktivera Remote Desktop och kanske Windows Remote Assistance så jag inte behöver åka dit för småsaker. Dom bubblade också om högtalare, ska dom gå och bli helt multimediala? Sen ska skrivarsituationen lösas - kanske jag köper mig en Epson R2880? Men hur praktisk är den när man ska ha ut milersättning och utläggsräkningar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar