2010-01-20

Hockeyonsdag

Härligt enkel serier nu på våren - TAIF börjar spela borta mot de från 1E på onsdagar, och spelar hemma mot de från 1F på söndagar. När det vänder blir det tvärt om. Skulle kunna betyda att jag lyckas ta mig upp nån söndag, men ännu ej. Ikväll är det Mariestad BoIS [Majsta Boys], som jag tror ska kunna betyda tre nya pinnar. F.ö. i Allettan Södra hoppas vi alla att Pantern tar tre pinnar mot Hästen, och att de övriga lagen från 1F tar iallafall någon poäng mot 1E-lagen, dvs Nybro mot Skövde och Olofström mot Skåre. Men Nybro behöver inte ta alla poängen, de delar just nu ledning med TAIF. Och i fortsättningsserien 1F får ju gärna Mörrum tvåla till KHK, men det är för mycket att hoppas på.

"Hockeyonsdag" kommer från rödhökarnas reklam i dagens tidning (som saknade kulturbilaga, var det bara jag eller?), och de måste verkligen slå Almtuna idag. Då byter dom plats på 5:e och 6:e. Just nu är det 7 pinnar upp till tredje, så då ser vi gärna att Troja hjälper till genom att ta poäng på Lakers i smålandsderbyt. Även om det hade varit trevligt med Troja när TAIF ska kvala upp. Örebros bunker ska också ta emot Västerås, vi ser fram emot ännu ett skandalderby, och alla hejar vi ju på gurkorna! Då kan vi väl också be om att Sundsvall besegrar Bofors (inget ont om Bofors) så har Örebro helt plötsligt närmat sig botten. Kval med Troja och Örebro, det hade varit fint. Men nu är det ju bara de två sista i HockeyAllsvenskan som får kvala neråt, så det verkar lite långsökt. Skulle man hitta en lången på SvenskaSpel med matcherna ovan så tror jag mina "tips" ger fina pengar. Apropå det såg jag ett liveodds på handbollen igår, en bit in i andra: 1,01 på Sverige, 8,50 på kryss, 7,00 på Slovenien. Man skulle slagit till. Om man bara hade lärt sig att svensk handboll inte är vad den varit.

Oj, nu satte jag en tia på dessa nio matcher, enligt mina förhoppningar. Den ger 47000:-. För att kolla slumpade jag fram en rad också, som ger 24000:-. Svårslumpat med Excel, man kanske skulle slumpa med tärning - 1,2,3 prickar hemmaseger, 4 prickar kryss, 5,6 prickar bortaseger. Vinner jag tar jag ledigt en månad, får jag fler rätt än min slumprad blir jag glad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar