2010-01-24

TAIF drar ifrån

Taif vinner för tredje gången mot Olofström. Lite svårare än tidigare, men som vanligt rasslar det till i tredjeperren [1, 2]. Pantern lyckade också med en trepoängare, behövligt. Såg ut som att de än en gång skulle tappa en ledning, men de rykte upp sig i sista. Nu hoppas man båda har något att spela för när Taif kommer hit till Malmö - och att Taif inte tvingas bli laget som stoppar Pantern från fortsatt spel. Nybros förlust i sista perioden mot Hästen gav Taif lite avstånd till tvåan i seren. Men jag ser nog hellre Nybro på andraplatsen när serien är över. Snart dags försöka förstå sig på hur playoff och vidare kval ser ut. Till och med lagen i fortsättningsserien har ju nån sorts chans att komma upp. Dvs KHK. De har ett snitt på 2800, i Sveriges nuvarande fjärdeliga. Sjukt.

Tyvärr krockade gårdagens mästerverk i Turin med en kollegas avtackning. En riktigt härlig fest, men när jag läser resultatet undrar jag om jag inte skulle stannat framför TVn. Forza la Lupa! Trejdeplats nu, finns det hopp?

MFF-Köge missade jag också, härligt med 2000 på träning, vänsterbacksfrågan verkade dock inte få något svar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar