2010-01-21

Nioling

Trodde jag uppfunnit ett nytt ord. Men det fanns 314 träffar på nioling. Och det finns människor som dragit in dom också. Jag får njuta av att jag spelade bättre än mitt slumpsystem, slumpen gav 2 av 9 rätt, jag 3 av 9... Jag fick iallafall in den allra viktigaste [1, 2, 3], den som gjorde att vi är ensamma i topp [4, 5], och den som gjorde att Malmö fortfarande har chans på två positiva hockeykval [6] (det andra Malmölaget gick det inge bra för, så deras chans börjar se mer och mer teoretisk ut [7, 8]).
Mariestad (Majsta, Marjesta?) vann sistaperioden, en av väldigt få förlorade tredjeperioder för TAIF denna säsongen. Jag undrar om det är signifikant att Mariestad spelade i allsvenskan förra säsongen. Utskällde LG hade problem i första perioden, men sen fick man faktiskt se en del repriser! Jag undrar vad det är för teknisk lösning, en riktig reprismaskin lär vara dyr.
Nybban hade ju målvaktsbrist efter att ordinarie sträckte sig på straffarna förra omgången, men pojkspolingen de ställde i buren höll tätt i 60+5, och i straffarna! (Två utropstecken i samma inlägg, men så är det ju viktiga saker jag tar upp.)
Redhawks match handlade också till stor del om målvakter. Det är väl inte vidare sannolikt att de kommer topp tre, men exempelvis Lakers är väl inte så bra som deras tabellplacering? Playoff till kvalserien är iallafall ett snäpp bättre än förra säsongens resultat, och det bör man väl kunna räkna med? Den förlorade playoffplatsen mot Leksand var väl vad som också gjorde att Babyhawks inte tog Skånebragden.
I övriga matcher hann Pantern ge mig lite hopp innan de rasade ihop, och Gjoset gav Ferrarin en match men det höll inte i mer än 45 minuter.
Nej, dags att gräma sig över ännu en oavgjord i vetligan... Eller glädjas åt en sjundeplats på trivia.se? Nej, har man legat trea finns ingen glädje i det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar