Visar inlägg med etikett Öl. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Öl. Visa alla inlägg

2009-06-28

Blöt tubsocka

Kall öl

2009-05-16

Ett tecken?


Tolkar det som att TAIF går upp nästa säsong

Posted by ShoZu

2009-05-07

Islänningen ska lämna bygget


Så jag tar en isländsk då och då redan nu

Posted by ShoZu

2008-12-05

Giganternas kamp


Giganternas kamp
Originally uploaded by Joffemannen.
Tröls har ju vår nya öl, men eftersom folket drack upp Brooklyn brown ale fick dom fylla på med Brooklyn Lager på fat. Svårt val med denna kepsen, men det kan ju vara världens godaste mot Jamaica godaste

2008-06-24

Beerlao


Beerlao
Originally uploaded by Joffemannen.
Men till ett helt annat pris än för ett flak i Pra Hims by. En för 52 svenska eller en för 25 cent...

2008-02-23

Pryldags

Förutom färg, skrivarpapper (Hasse Mattisson var för dyr) och cigg-kabel till bilen har jag nu slutligen beställt en laptopkylare. Denhär är ju passiv så man kanske även sänker ljudnivån och behöver inga sladdar eller batteri. Kan vara lite stor till min lilla maskin, får se hur den funkar. Asusen har ju inte riktigt lyckats kyla ner sig sen Kambodja, ska nog in och gräva i den för att se om det sitter en massa skit i fläkten. Hade ju klara problem att se Superbowl på denhär burken, i och ur med strömsladden hela tiden för att hindra att den överhettas. Sen funderar jag också på en USB-laddare till mobilen, men det hade dom inte på Datorbutiken. När GPSen är igång så drar den ju en hel del ström - och nu har jag installerat en ganska osmidig Geotagging-app från Yahoos forskningslabb. Men man måste slå på applikationen, slå igång positioneringsloggning, ta sin bild, ladda upp positioneringsloggen till Yahoo och bilden till Flickr, och självfallet inte glömma att stänga av GPSen för annars dör mobilen ganska snabbt. Med den rejält långsamma kameran på N95an. Och så vet jag inte om det funkar med mitt mobilbloggkonto på Blogger som ju går via Flickr. Nu dags för Reds. Kanske en Kung till det. Eller bara för att fira att Arsenal strular till det.

Så jag inte glömmer: Installera BouncyCastles API för kryptering till J2ME. DES, TripleDES eller BlowFish? Nej, AES. Så jag kan koda ihop ett lösenordslagringsprogram på mobilen, och då med lösenordet för programmet själv skyddat med nån smart salt/hash-kryptering.