Visar inlägg med etikett Sport. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Sport. Visa alla inlägg

2009-09-03

Transferfönstret stängt i 18 månader

Otroligt roligt att Chelski inte får handla förrän i januari, laget som står som symbol för att "nu köper vi oss en Champions League-titel". Dom lär väl lyckas köpa sig rätten att köpa spelare, men skulle deras eventuella överklagande inte gå igenom kan det nog vara lite tunnt på bänken om ett år. De lär ju ha pengar nog att ha råd att säga nej till försäljningar och behålla profiler med höga löner, men med några kontrakt som går ut per transferfönster och några på bänken som hellre spelar nånannanstans så får de nog se till att jobba hårt med sin ungdomssektion.

2009-07-08

AIKs 11 miljoner

AIK (hockey) har lämnat in en handlingsplan där de på allvar hävdar att de under året ska hitta mer än en tredjedel av sin omsättning. Jo, det är nog ganska många företag som i dessa tider räknar med en vinstmarginal på 35%. Om förbundet går på den lätte så får dom nog välja på att avgå eller ändra reglerna. De kan ju också erkänna att reglerna bara gäller vissa lag. Om TAIF ska ha platsen? Där är jag lite mer tveksam. Har ju beställt ny bil så mitt löfte om att hyra en loge i Percys lada första gången TAIF kommer på besök ryms inte riktigt i kommande säsongs budget. Jag kan ju göra en AIK och skriva till banken att jag räknar med att gå back nästa år också, men kommer nog att hitta 150 000 under en rotvälta i Smålandsskogarna - kan ni låna mig en slant med det som säkerhet?

2009-12-08 Tisdag 19:00 Malmö Redhawks AIK eller...

Heja TAIF!

2009-06-22

Korkade göteborgare/korkade fotbollsspelare?

"Då hade det definitivt varit fullsatt"? För UEFA hade inte slarvat bort 3000 biljetter och man hade inte spelat på midsommarafton om man hade spelat i Gbg? Det är faktiskt inte landslaget vi talar om, det är U21.

2009-06-04

Prestationsbaserad sponsring

TAIF har förbättrat sitt sponsoravtal med Nelsons Frö, och kommer att skänka pengar från nationaldagens hockeyjippo till barncancerföreningen. Alltid retar det nån. Prestationsbaserad sponsring kanske hade varit något för MFF? Och då menar jag inte bara bollinnehav och spelet de första två tredjedelarna av planen - en läskback per mål och en veckolön per tagen poäng. Dom har ju lovat dåligt väder i helgen - eller hela veckan - så det kanske blir Dackehallen ändå på lördag? It's my party! Men fan att man inte får tillfälle att se sitt vackra gröna TAIF ge Fahlander stryk på minst 15 månader...

2009-05-26

Boatspotting: IFK - Malmö 2 - 0, Malmö - piraterna 1 - 0

Nu är dom igång och jagar buset, än så länge utan blodvite. Hoppas vi slipper det i fortsättningen också. Inget blodvite på Gammelnya Ullevi heller vad jag kunde se, men stackars Wernbloom fick en himsk bula.

2009-05-24

Tack och farväl, Labbe

Hur glad man än är över HIFs förlust, en förlust som i kombination med en del kryss gjort denna omgången uthärdlig, så måste dagens artikel i Sydsvenskan ändå tydligt nog förklara för oss att vi måste säga adjö till Labbe. Det kan inte komma saker ivägen som hindrar en kontraktsförhandling i ett år. Inte om Hasse Borg ska sitta på andra sidan bordet. Skulle han skriva på nu är det för att han vill ha pengar som om han inte var från Malmö, och isåfall kan han likagärna inte vara från Malmö. Han kan spela 2 år till gratis för Malmö, med lägenhet och lunch på Kulan betald, han kommer ändå att bli miljonär i Europa sen. Men nu vill han bli det nu. Jag som trodde han ville spela för Malmö...

När jag tänker efter kan jag faktiskt förstå ledning som bänkar en spelare som inte skrivit kontrakt. Vill man var skyltfönster åt någon? Nu släpper vi detta och laddar för morgondagen!

2009-05-22

Nya Gamla Ullevi

Alfelt sågar Nya Gamla Ullevi, motiveringen är att det bara är åskådarläktare och fotbollsplan. Hmm... Ok att jag tar en korv och ibland en folköl på nya Malmö Stadion på match, men jag kommer nog aldrig ha "en helkväll" där. Tror heller inte folket i Dortmund använder Westfalenstadion i så stor omfattning före och efter match. Jag tycker Nya Gamla Ullevi ser vacker ut från TV-bilderna, och gräset ser ut att vara näst bäst i Sverige - ses där på måndag!

2009-05-14

Kan dom sluta skada sig?

"Hela våren" är ju iofs inte så farligt, nu när vi redan har försommar. Och det var ju "rätt" Durmaz - no offence. Men skadan på Rick hjälper ju inte. Hoppas han är redo för spel mot Hammarby så Rolle har lite att välja på.

2009-05-10

Ni vet var jag är


Posted by ShoZu

2009-05-07

Rabatt till fattiga stockholmare

För dom har väl inte fortfarande supporterstrejk? Även om det verkade så på Vångavallen. Hur som helst orolig inför söndag, ett utskrattat lag som är på väg att hämta sig, och ett lag som överpresterade i inledningen och nu är i en dipp.

2009-05-05

Värre ställe att pendla till än hit?

Säga vad man vill om att pendla till Helsingborg efter en derbyförlust, men jag tror faktiskt jag har hittat ett sämre ställe att pendla till: Örebro. Kollegorna här tråkar en i en dag, världens sämste vinnare Fahlander (i god tävlan med TFF fast de mer får klassas som dåliga icke-förlorare) har inte gett sig efter snart en månad. Sen tvivlar jag lite på skälen till hans fortsatta intresse för ettan. Hade inte mitt förbannade lag legat där hade jag inte gett ettan mer än en tanke per gång jag träffar svärfar.

Ett annat lag som varit i ettan, och som jag sett göra sin hemmadebut är ju Helsingborg HC. Farsan undrade varför det var lika många poliser som publik, och nu har förklaringen kommit. Lite respekt iallafall, att dom "hejar" på laget från sin egen håla, istället för att som så många andra härifrån favorisera ett lag från ett vägskäl strax söder om Lergöksstaden. Då kan man väl lika gärna byta in sin röd-blå mot en gul ÄFF-tröja?

2009-04-20

Serieledare

Känns lite konstigt att vara serieledare efter att ha tappat poäng hemma mot lillebror, men Sankan fick lägga på en (1) minut på sitt personliga rekord, vi har 10 förlustfria allsvenska matcher i följd, och sist vi vann mot TFF tog vi SM-guld. Jag hoppas vi lärt oss lillebrorsan till i höst och kan göra om det. Wilton såg OK ut, men hade vi haft honom inne i 70 och sen tagit in Agon hade det nog sett annorlunda ut. Agon har väl bara lyckats som inhoppare? Såg dessutom inte skönt ut när han blev fälld i mitten på första.

2009-04-17

Aldrig får man vara riktigt glad 2

Fan. Fan fan fan. Jugge efter jugge går sönder. Men handen är väl inte lika viktig som knäet så han kommer väl tillbaka. Men hur blir det i derbyt?

Edit: Kanske löser sig? Undras om han ska få nån lika fin ramsa som Agon eller Miljan - hoppas han blir värd en på söndag

Edit 2: Fast frakturen blev ju bekräftad. En kvart som supersub bör han väl ändå mäkta med?

2009-04-16

Suck

Suck! Men nu hoppas vi på seger på Råsunda - känns som det var ett tag sen. Ijeh ser jag framför mig, men vi har lyckats sen dess.

2009-04-15

Aldrig får man vara riktigt glad

MFF fick en nästan att glömma debaclet i Haparanda, och våren är här och allt (förutom muren) kändes bra. Men då ska ju vår matchvinnare Miljan sabba korsbandet. Truppen känns ganska bred just nu så det sabbar väl inte säsongen för laget, men tråkigt likväl. Apropå värvningar så köpte Örebros ordförande hela Asplövens lag inför sista matchen. Konstigt att transferfönstret öppnade dagen innan säsongen tog slut? Men nu kan jag inte hockeyförbundets transferregler, man får hoppas Fahlander kan dom nu när han ska upp i Hockeyallsvenskan.

2009-04-09

Mustaschens sista dag

Kom att tänka på att dom ju flyger till Haparanda, eller nästan. Nu ska man inte spekulera i vad som händer om dom klarar det, men det gör jag ändå: Kan ju bli en vacker resa från Kallinge tillbaka till Tingsryd om folk sluter upp. Synd att kommunen inte har någon flygflottilj som kan ta emot det hemvändande planet, det är ju bara helikoptrar som trillar ner i skogarna därikring. Måste sluta, och packa bilen istället. Får följa dramatiken på Text-TV mellan Rostock och Berlin ikväll. Glad påsk på er!

2009-04-08

Läggmatch av bloggläsare?

Fahlander är ju inte omtyckt någonstans förutom under skuggan av Svampen. Men jag har svårt att tro att han är så illa omtyckt att han skulle missa Hockeyallsvenskan pga en läggmatch. Min uppfattning var ju också att idrottsutövare inte läser om sig själva i media, men Labbe har ju iallafall visat att han följer Kavehs blogg. Fahlander själv tror inte att Asplöven blir mindre motiverade av hans blogg, men om det skulle bero på att de inte läser den eller på att den med Fahlanders egna ord "bara är spel för gallerierna" vet jag inte. Imponerande ändå att enligt egen utsago ha 100 000 besökare i månaden på "ett spel för gallerierna". Då föredrar jag en blogg som är partisk men inte utger sig för att beskriva hela division 1. Men jag blir ändå lite orolig när en mångmiljonär säger att han "själv skulle se till att Asplöven var motiverat för uppgiften".

2009-04-07

Kvaldramatiken vägrar ta slut

Tingsryd lyckades vinna en match där man var ganska pressade av Örebro, som inte hade dubbelt så många skott men nästan. Tingsryd hade 3-1 ganska länge, men fick nöja sig med vinstsiffrorna 3-2. Något som kan vara avgörande eftersom Tingsryd bara leder kvalet med ett mer mål gjort, och nästa omgång ser ut att vara i Örebros favör: Tingsryd möter lättare motstånd, men i Haparanda - Örebro tar emot de före detta allsvenskarna Huddinge hemma. Huddinge är starkare, men utslagna. Det är de darrande Asplöven också, men då har Tigrarna fått resa 100+ mil. Slutspelsmustaschen får sitta kvar, och jag missar nästa match...

Update: Fahlander är rolig. Och gnällig. Och gnällig. Nu är det bara att hoppas att jag orkar läsa honom från Tyskland på torsdag kväll.

2009-04-06

Psykkriget har börjat

Örebros ordförande bloggar på inför kvällens troligtvis helt avgörande match. En Percy-wannabe som vi nog ska få tyst på ikväll. Men det är roligt med psykningar, speciellt när det leder till delad poäng, så vi fick leda Allsvenskan i 20 timmar. Men åter till hockeyn, tjejen önskar nog tyvärr att TAIF får stryk ikväll, så jag inte har anledning att behålla mustaschen.

2009-04-04

Rambergsvallen


Rambergsvallen
Originally uploaded by Joffemannen.