2009-05-26
Ankdamm på Möllan
2009-04-03
2009-03-29
Josefs egen planta
2009-03-15
2009-02-21
2009-02-09
Hejdå soffan
Tråkigt att slänga en Bröderna Andersson från 60-talet, ännu tråkigare att sen åka till IKEA och jobba...
Uppföljning: Ja, det är ju en risk med att köpa nya möbler - det är ju alltid bättre att katterna pissar på gamla. Men dethär urartade på helt andra sätt. Gamla soffan är omhändertagen av Möllan. Den nya soffan kom 15.00 och försvan 15.25 - I-balken mellan källardörren och hissen gjorde att möbelgubbarna inte kunde få upp den för trapporna. För detta tog IKEA 700:-. Vi har ingen soffa, vi måste välja ny soffa, vi får inte välja den soffa vi vill ha, och vi måste med högsta sannolikhet betala mer pengar för en soffa vi inte vill ha. Antingen 4-sitssoffan som ironiskt nog går lättare att få upp för trapporna, eller 3-sits med schäslong. 2000-talets hörnsoffa. Och lyckas vi bestämma oss så tar det minst 9 dar innan vi får nån soffa.
2009-01-02
2008-10-30
2008-08-23
Tvättstugefascister
2008-02-26
Original eller kopior på Google?
2008-02-17
IKEA Hacks
2007-12-27
Ny hall
2007-12-21
2007-11-23
Bjursta sideboard fix
2007-09-24
Tvättid
2007-06-09
Balkongblogga
Och bara för att föra det till protokollet: Innan matchen i onsdags satt vi på den tomma pizzerian mitt emot Dick Turpin på Råsunda torg, Patrik Andersson stegar in med entourage för att inte se brossan hoppa in på fastande mage, han och jag hälsar och den rabiate restauratören slänger ut honom med sällskap. Crazy. Hade jag varit lite piggare och lite ohungrigare hade han fått min plats och min pizza, men jag vet inte hur Kaisern hade trivits med mitt gnagarsällskap.
BTW: Tycker ni gipsplugg är gay så handlade detta om att fästa en taklampa på runt 5 kilo i en plafondstuckgrej från -90talet, under centimetern gips, utan förstärkande papp, och därefter ett hålrum på 2-3 cm innan betongtaket. Bårebos skruvankare är riktiga monster. Fullösningen jag gjorde för att få fast CD-stället som trillade ner är klart mer gay, fyra blåa nylonplugg, 6x80 mm skruv, fylla på med finspackel innan man trycker i pluggen och låta torka 1 1/2 timme innan man skruvar upp skiten. Gjorde jag ett dåligt jobb första gången, eller var det fölsedagskalaset i tisdags som var lite livat?
2007-04-27
Fredag igen
Flytten börjar alltså bli klar, dock kommer inte telefonen förrän valborg, så får vi se när Telia lyckas koppla in bredband och digital-TV. Kanske innan resan till Champagne? På jubb har jag utnämnts till Fråga-Anna-expert - en rätt tacksam uppgift då det bara varit ett Service Call på Fråga Anna nånsin. Metro tyckte BTW att oddsen sa att man skulle testa AIK-seger, spelar ju ingen roll då MFF ger säkra pengar.Kattpiss i soffan
Men vad gör väl det idag
Snart fet fotbollshelg
2007-04-05
Dags för allsvenskan
Fotboll, blott fotboll!
Hockey gillar inte jag
Frånsett TAIF såklart
Roma lyckades inte hålla nollan igår, men slog United så man ska inte klaga. Totti har ju önskat sig en finalseger mot Liverpool för att komma över finalförlusten -84. Småtrevligt att el Chip är med och leker med dom stora grabbarna, men ni såg ju vad som hände när den lille juggen hoppade in i hans ställe. Och man såg ju att det inte var en engångsföreteelse, detdär målet Mancini gjorde för ett tag sen med 6 överstegsfinter - det kommer ett till sånt när som. Kanske på Old Trafford om två veckor?
Skärtorsdagen är
Halvdag för vissa men ej
Mig, jag jobbar på
Sen djävlar är det långhelg, slipa och spackla, trängas med 15 supporterbussar till Borås, glassa i Trosa, titta på djuren på Råsunda, och plöja hem igen för att kunna göra en till 32-timmarsvecka i Sundets Pärla.

