Visar inlägg med etikett Hemmet. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Hemmet. Visa alla inlägg

2009-05-26

Ankdamm på Möllan

Men min regnvattensamlare på balkongen var likväl i princip tom. Nya djungelväxten i kökstaket gillade inte mitt knep med batterivatten ju

2009-04-03

Alla längtar vi efter gräset

Även om isen funkar några timmar till

2009-03-29

Josefs egen planta


Josefs egen planta
Originally uploaded by Joffemannen.
Nu har jag fått en egen planta, en djungel i kökstaket. Får vi se hur länge det håller.

2009-03-15

Huskryddan är slut


Huskryddan är slut
Originally uploaded by Joffemannen.
Var hittar man ny?

2009-02-21

Möbler


Möbler
Originally uploaded by Joffemannen.
Och nu står soffbordet på samma plats

2009-02-09

Hejdå soffan


Hejdå soffan
Originally uploaded by Joffemannen.

Tråkigt att slänga en Bröderna Andersson från 60-talet, ännu tråkigare att sen åka till IKEA och jobba...

Uppföljning: Ja, det är ju en risk med att köpa nya möbler - det är ju alltid bättre att katterna pissar på gamla. Men dethär urartade på helt andra sätt. Gamla soffan är omhändertagen av Möllan. Den nya soffan kom 15.00 och försvan 15.25 - I-balken mellan källardörren och hissen gjorde att möbelgubbarna inte kunde få upp den för trapporna. För detta tog IKEA 700:-. Vi har ingen soffa, vi måste välja ny soffa, vi får inte välja den soffa vi vill ha, och vi måste med högsta sannolikhet betala mer pengar för en soffa vi inte vill ha. Antingen 4-sitssoffan som ironiskt nog går lättare att få upp för trapporna, eller 3-sits med schäslong. 2000-talets hörnsoffa. Och lyckas vi bestämma oss så tar det minst 9 dar innan vi får nån soffa.

2009-01-02

Hemma från jobbet


Hemma från jobbet
Originally uploaded by Joffemannen.
Och nuförtiden ser det ut såhär när man kommer hem och ska dra iväg på fest

2008-10-30

Att ha katter


Att ha katter
Originally uploaded by Joffemannen.

2008-08-23

Tvättstugefascister

Torkrummet blir ju underutnyttjat då det inte finns någon ren och blöt tvätt att torka i början på tvättpasset. Så då kan man ju låta sin tvätt hänga lite längre? Det innebär ju viss risk, vissa tycker att deras smutsiga byk är så viktig att man måste låsa in den. Denna gången slutade det inte så - istället hade grannen med tvättpass efter oss bara stängt av avfuktaren/fläkten. "Other people suck arse" som min SAAB-ägande mentor i australianism förklarade för mig under en av de första föreläsningarna i Sydney.

2008-02-26

Original eller kopior på Google?

När jag försökte hitta vinställ som passade vår Värde köksbänk fick jag följande träffar:





Så mina originalinlägg räknas alltså inte som så viktiga mot den söktermen, riktigt taskigt...

2008-02-17

IKEA Hacks

Nu har Sydsvenskan hittat några som gör IKEA-hacks. Annars är det ju bara att googla om man är gör-det-självare. Kanske dags att hitta några vinställ till vårt Värde bänkskåp. Danskarna verkar däremot som vanligt inte gilla oss, speciellt då IKEA.

2007-12-27

Ny hall


Ny hall
Originally uploaded by Joffemannen.
20:17 den 26 december 2007 20071226035 Vi tänkte fixa lite Twin Peaks-stämning, men det hade blivit för mycket att ha oxblod rinnande ner för väggarna i korridorerna. Alltså nöjde vi oss med hallen, och lättade upp med typ fyra våder medaljongtapet.

2007-12-21

Vuxenpoäng?


Vuxenpoäng?
Originally uploaded by Joffemannen.

2007-11-23

Bjursta sideboard fix


Bjursta sideboard fix
Originally uploaded by Joffemannen.
fr 2007-11-23 21:47 20071123 Luckutskjutarna på Bjursta sideboard är lite plastiga, och tappar lätt sin funktion på direkten. Då smäller man bara på en pytteliten möbeltass man hittar på Konsum.

2007-09-24

Tvättid


Tvättid
Originally uploaded by Joffemannen.
må 2007-09-24 17:46 20070924 Nu har man skållat sig på nån annan jävels tvätt och kommer få ett krig på halsen. Ingen bra måndag. Och snart gävlematch

2007-06-09

Balkongblogga

Inte helt lätt att läsa vad man skriver här på balkongen nu när solen sakta sänker sig över Folkets park, men efter att ha bejakat både min manlighet och kvinnlighet (med gipsplugg och golvmopp) sitter en pilsner och dagens försenade tidning gött. Ska snart väcka kvinnan så det blir mat på bordet innan vi ska ut å öla med en rolig stolle som polisen och hans fruga fått att låna våra grannars lya. Men till saken, Fridas låt bannad från P4 Kronoberg, enl Sydsvenskan säger kanalchefen till Smålandsposten att "våldet mot kvinnor är ett samhällsproblem och att det inte finns något lustigt i det". För Expressen: "Låten står för en kränkande människosyn. Att dunkas gul och blå är varken chict eller fräckt." Erica Hedin har antagligen inte fått sex sedan -90talet, eller så är det språkförbistringen som gör att smålänningarna tror det handlar om misshandel och inte good times när vi skåningar dunkar på varandra. Men lite avis är man på ett län som har en lustig, chic och fräck P4. Jag ska iallafall aldrig spänna på nått oskånskt mer i mitt liv.

Och bara för att föra det till protokollet: Innan matchen i onsdags satt vi på den tomma pizzerian mitt emot Dick Turpin på Råsunda torg, Patrik Andersson stegar in med entourage för att inte se brossan hoppa in på fastande mage, han och jag hälsar och den rabiate restauratören slänger ut honom med sällskap. Crazy. Hade jag varit lite piggare och lite ohungrigare hade han fått min plats och min pizza, men jag vet inte hur Kaisern hade trivits med mitt gnagarsällskap.

BTW: Tycker ni gipsplugg är gay så handlade detta om att fästa en taklampa på runt 5 kilo i en plafondstuckgrej från -90talet, under centimetern gips, utan förstärkande papp, och därefter ett hålrum på 2-3 cm innan betongtaket. Bårebos skruvankare är riktiga monster. Fullösningen jag gjorde för att få fast CD-stället som trillade ner är klart mer gay, fyra blåa nylonplugg, 6x80 mm skruv, fylla på med finspackel innan man trycker i pluggen och låta torka 1 1/2 timme innan man skruvar upp skiten. Gjorde jag ett dåligt jobb första gången, eller var det fölsedagskalaset i tisdags som var lite livat?

2007-04-27

Fredag igen

Nja, det blev väl inte så mkt till Haiku idag:

Kattpiss i soffan
Men vad gör väl det idag
Snart fet fotbollshelg

Flytten börjar alltså bli klar, dock kommer inte telefonen förrän valborg, så får vi se när Telia lyckas koppla in bredband och digital-TV. Kanske innan resan till Champagne? På jubb har jag utnämnts till Fråga-Anna-expert - en rätt tacksam uppgift då det bara varit ett Service Call på Fråga Anna nånsin. Metro tyckte BTW att oddsen sa att man skulle testa AIK-seger, spelar ju ingen roll då MFF ger säkra pengar.

2007-04-05

Dags för allsvenskan

Fotboll, blott fotboll!
Hockey gillar inte jag
Frånsett TAIF såklart

Roma lyckades inte hålla nollan igår, men slog United så man ska inte klaga. Totti har ju önskat sig en finalseger mot Liverpool för att komma över finalförlusten -84. Småtrevligt att el Chip är med och leker med dom stora grabbarna, men ni såg ju vad som hände när den lille juggen hoppade in i hans ställe. Och man såg ju att det inte var en engångsföreteelse, detdär målet Mancini gjorde för ett tag sen med 6 överstegsfinter - det kommer ett till sånt när som. Kanske på Old Trafford om två veckor?


Skärtorsdagen är
Halvdag för vissa men ej
Mig, jag jobbar på

Sen djävlar är det långhelg, slipa och spackla, trängas med 15 supporterbussar till Borås, glassa i Trosa, titta på djuren på Råsunda, och plöja hem igen för att kunna göra en till 32-timmarsvecka i Sundets Pärla.

2007-03-15

Ny utsikt


Ny utsikt
Originally uploaded by Joffemannen.
to 2007-03-15 19:44 20070315 Så har man ny lägenhet, kanske går att gissa var från bilden. Ingen el, men vi har 2,5 månader på oss att flytta. Vad gör man av alla rum?

2007-03-02

Showroomtema


Showroomtema
Originally uploaded by Joffemannen.
fr 2007-03-02 12:23 20070302 Jobbar man här så bränner man också lönen på IKEA. Vår lobby har några exempel på showrooms, med instruktioner för hur man dekorerar ett showroom enl IKEAstandard. Nu när man ska flytta kom jag att tänka på att man skulle kunna inreda sin nya lya exakt efter katalogen, eller efter några väl valda rum på varuhuset. Kan det va nått? Kamprad är ju generös med krediten.