Visar inlägg med etikett Hårdrock. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Hårdrock. Visa alla inlägg

2009-07-05

Wolves in the throne room

Ekopostmetall. Man slipper applådera hela tiden för låtarna är runt 17 minuter. Helt sinnes

Skambankt

Inte det sämsta. Inte som volbeat eller mustasch men rätt nära mustasch. Fast på norska

2009-06-15

En utgångspunkt för festivalen?

Hittade följande lista av "heaviest bands of all time", publicerad av tidskriften Revolver 2004:

01. Black Sabbath
02. Soundgarden
03. Led Zepplin
04. Neurosis
05. Slayer
06. Kyuss
07. Meshuggah
08. The Melvins
09. Metallica
10. Godflesh
11. Tool
12. Isis
13. Sleep
14. Dimmu Borgir
15. Mastodon
16. Motorhead
17. Swans
18. Slipknot
19. Nirvana
20. Napalm Death
21. Celtic Frost
22. Strapping Young Lad
23. Anthrax
24. The Stooges
25. At The Gates
26. Ministry
27. Morbid Angel
28. Voivod
29. Nine Inch Nails
30. Monster Magnet
31. Sepultura
32. Opeth
33. The Dillenger Escape Plan
34. Lamb Of God
35. Saint Vitus
36. Venom
37. Pantera
38. Blue Cheer
39. Killswitch Engage
40. Black Flag
41. Killing Joke
42. High On Fire
43. Shadows Fall
44. AC/DC
45. Obituary
46. Electric Wizard
47. Eyehategod
48. Death
49. Cathedral
50. Hatebreed

Ganska löjlig, men man kan ju ha den för att bocka av på festivalen.

2009-03-15

Volbeat igen


Volbeat igen
Originally uploaded by Joffemannen.

2008-12-30

Volbeat


Volbeat
Originally uploaded by Joffemannen.

2008-02-01

Kornkonsert med förhinder


Korn
Originally uploaded by Joffemannen.
Mer lasershow än jag räknat med, annars var det juste att gå på konsert. Frånsett att den var i Köpenhamn, och vi inte kom hem pga datafel. Hade ju inte tagit ledigt idag för att stå och vänta på bussar som aldrig kommer, så nu vaknar man baknykter med en laddning räkningar att mata in.

2008-01-20

En natt i Ystad


En natt i Ystad
Originally uploaded by Joffemannen.

När duken blir såhär vet man att det var en rejäl kväll. Bula på hakan och skallen, en öm axel. I övrigt har det hänt en massa man inte får blogga om på och bredvid jobbet, bland annat har framtiden kanske en rolig karriär i sitt sköte. Om man står ut med kollegor som äter hund. Nuvarande kollega har gett lite skvaller från rättegången mot svärfadern som terroristanklagade en Lundabo så han fick sitta i finkan i USA, om ni minns. Nu krockade det ju med Beltranrättegången (som vi inte såg något av i Ystad), så pressen verkar inte ha följt den. Advokaten tvingade den terroristanklagade att förhålla sig ganska tyst, men svärfadern verkade göra bort sig ganska bra på egen hand. Han förklarade bland annat för rätten att han inte hyste någon tilltro till Svenskt rättsväsende - alltid en bra början på sitt försvar?

Vi kanske borde sälja den gamla laptopen nu när the Beast har anlänt? Kan man få nått för en Dell Inspiron 9300 tro? Vissa hoppas.

Sen har vi fixat plåtar till Korn på KB i Köpenhamn, Mustasch spelar 2 dagar efter på KB i Malmö. Och snart kommer Robinson-Jesus att ha mixat färdigt en liten grej med Alex. Och en av mina kollegor är insyltad i syntklubb på Deep, sista fredagen i varje månad, och typ första fredagen i varje månad. Måste dit 7 mars, då en annan av mina kollegor ska spela. Så, nu ska jag zappa lite, Balboa tog precis slut. Inte säker på att jag kan poängsätta den.