Visar inlägg med etikett MIF. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett MIF. Visa alla inlägg

2009-02-27

Joffelöfte?

Alex fixade ju plåtar till MIF-AIK, just när jag var på det skrattande stadiet: Haha! Dom har ju konkat och har bara Babyhökarna att ställa upp med osv osv. Biljetterna var klara några veckor innan matchen och under tiden hann ju Babyhökarna göra sig ett rykte och visa mig att jag sen tidigt -90tal haft rätt om MIF = köpelag. Nu var det ju ett riktigt lag. Kom ändå ganska neutral till matchen, men hur mycket jag än älskar Alex så är AIK nått som får det att vända sig lite i magen på mig. När dom gjorde första också, och killarna på raden bakom började snacka om "tvåsiffrigt mot domhär bönderna" kunde jag inte vara neutralare än Roosevelt innan Pearl Harbour. Klacken var dessutom respektingivande för en malmöitisk hockeyklack och hade en hjärtskärande banderoll. Sen blev det ju både vågen och seger för MIF (och klacken sjöng hellre MIF än Redhawks). Under tiden hann mitt hjärta börja klappa lite för babyhökarna - halva laget hade ju inte ens sina namn tryckta på ryggarna. Och jag hann också lova Alex att när TAIF kommer hit för första gången så hyr jag en loge. Nu vann ju TAIF "sin" Alletta, och MIF missade nesligen sin välförtjänta playoffplats - alltså har oddsen minskat från jättesmå till mycket små att det kan hända nästa säsong. För att kolla om jag har råd att TAIF går upp (om nu TAIF själva har råd att gå upp) försökte jag finna lite information på MIFs hemsida, men det är ju inte direkt en klubb i ekonomisk balans - nån har glömt betala elräkningen till webservern:

Vad har hänt med mig?


Vad har hänt med mig?
Originally uploaded by Joffemannen.
Sitter här och lipar åt MIF

Vitt vin och hockey


Vitt vin och hockey
Originally uploaded by Joffemannen.
Känns inte riktigt rätt. Är ju inte vidskeplig, förutom när det gäller sport. Skiter det sig är det alltså mitt fel

2009-02-13

På riktig hockey?


På riktig hockey?
Originally uploaded by Joffemannen.
Ja, lite annat spel än i allettan men en del misstag känner man igen