Och om nån timme ska jag fortsätta min dokumentation av alla festivalens Langosställen. Fredagshaiku:
Varför finns Langos
Bara på festivaler
Och ej i Ungern
Varför finns Langos
Bara på festivaler
Och ej i Ungern
Har valideratNej, mina fredagshaiku blir bara sämre och sämre. Jag däremot blir bara bättre och bättre, och nu rundar jag av vårterminen här på Sockerbruket, för att få några futtiga veckors återhämtning. Men med teknikens under kan jag ju fortsätta blogga från skogen.
Tre tomma veckor i TIME
Dags att åka hem
AkademiaUnder veckan har man hunnit med att patcha snett, och nu förhoppningsvis patcha rätt. Men det är inte lätt att veta, vår cache-lösning här gör att i worst case tar det 48 timmar för en ändring att slå igenom på sajten. Dock tror jag inte det betyder att medelväntetiden ligger på 24 timmar, så jag hoppas på resultat redan i kväll på mina fina fixar. Annat är det i forskarvärlden! 2003 småforskade jag på nårra företag i Öresundsregionen, och följde upp i Australien 2004. Då publicerade jag två workshopartiklar på mina resultat, för att få feedback till en tidskriftsartikel. Den blev färdig under året, och 2005 doktorerade jag. Nu kommer artikeln i tryck! Åsså har content-folket här på IKEA mage att knorra över att det tar upp till två dar att få ut en ändring här...
En värld full av dynamik
Oj, vad allt går snabbt!
Laval, partneriJa, riktigt klart är det inte, men en instans i snåren av EU-byråkrati har iallafall gett facket rätt, och jag tror det är näst sista instansen. Slutgiltigt besked på om vi ska lägga ner all verksamhet i folkhemmet kommer vid årsskiftet. Nu ska jag koda javabönor!
Arbetsköpare darra!
Se Byggnads vinna
Ostron och champagneJa, den känslan får man väl leva på till lönen dyker upp. Men titta! Där hade ett trevligt "förskott" på min provision dykt upp! Fasen, så tog man tåget idag för att slippa lockas att dricka pilsner redan vid femtiden. Hmm, 6000 in på kontot, hur mkt belastar det kostnadsstället? Borde vara nånstans runt 16 500? Men man kan ju inte räkna så, det är ju inte riktiga pengar på kostnadsstället. Inte ens när man tjackar stuff för det - då försvinner ju momsen också. Frågan är om man kan ta ut IKEA-prylar och hävda att det är jobbrelaterat. Troligtvis inte. Men nånting som går att använda som platt TV i sovrummet måste man väl kunna ta ut? Annars får man köra med projektor då då.
Som han är en stekare
Han steker - steker
Champagne och ostron
Jag ska bli en stekare
Fan vad jag steker
Flytten börjar alltså bli klar, dock kommer inte telefonen förrän valborg, så får vi se när Telia lyckas koppla in bredband och digital-TV. Kanske innan resan till Champagne? På jubb har jag utnämnts till Fråga-Anna-expert - en rätt tacksam uppgift då det bara varit ett Service Call på Fråga Anna nånsin. Metro tyckte BTW att oddsen sa att man skulle testa AIK-seger, spelar ju ingen roll då MFF ger säkra pengar.Kattpiss i soffan
Men vad gör väl det idag
Snart fet fotbollshelg
51%
av den sista hundringen
till Borgs barnflicka
Fotboll, blott fotboll!
Hockey gillar inte jag
Frånsett TAIF såklart
Roma lyckades inte hålla nollan igår, men slog United så man ska inte klaga. Totti har ju önskat sig en finalseger mot Liverpool för att komma över finalförlusten -84. Småtrevligt att el Chip är med och leker med dom stora grabbarna, men ni såg ju vad som hände när den lille juggen hoppade in i hans ställe. Och man såg ju att det inte var en engångsföreteelse, detdär målet Mancini gjorde för ett tag sen med 6 överstegsfinter - det kommer ett till sånt när som. Kanske på Old Trafford om två veckor?
Skärtorsdagen är
Halvdag för vissa men ej
Mig, jag jobbar på
Sen djävlar är det långhelg, slipa och spackla, trängas med 15 supporterbussar till Borås, glassa i Trosa, titta på djuren på Råsunda, och plöja hem igen för att kunna göra en till 32-timmarsvecka i Sundets Pärla.
25:e är fest
26:e och 27:e
Sen kommer räkning