Visar inlägg med etikett MFF. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett MFF. Visa alla inlägg

2009-07-09

Målvaktsbyte

Jag tror tyvärr inte det hjälper Malmö att byta målvakt. Sandqvist kanske släppt in nån boll han inte skullat släppa in, men det är inte den delen av laget som är problemet. Och det kan ju inte vara något gott betyg åt Borg och Madsen att två spelare man vill ha kvar inte stannar. Med Labbe kan man förstå att det finns saker i Europa som lockar mer än vad Malmö vill betala, men för Sandqvist blir det nog inte lätt. Nu får vi väl gissningsvis en höstsäsong med två förstemålvakter - antagligen sämsta tänkbara scenario med detta tabelläget.

F.ö. tror jag inte Zlatan passar i England, och damfotboll hade jag inte gått på om dom var helnakna. (Joooo, det hade jag...).

Hur lätt är förresten inte jag att lura att läsa nåns blogg...

2009-07-06

Hemma igen

2009-06-13

Vem är vem?


Fortfarande lika glad för presenten, men har ännu ej lyckats pricka in alla autografer. Välkomna att hjälpa mig!

Posted by ShoZu

2009-05-27

Hjälpte inte med hatten


Som återkommit efter vilken gång i ordningen?

Ännu ett inlägg som fastnade iPosted by ShoZuen dag för länge

2009-05-26

Boatspotting: IFK - Malmö 2 - 0, Malmö - piraterna 1 - 0

Nu är dom igång och jagar buset, än så länge utan blodvite. Hoppas vi slipper det i fortsättningen också. Inget blodvite på Gammelnya Ullevi heller vad jag kunde se, men stackars Wernbloom fick en himsk bula.

2009-05-24

Tack och farväl, Labbe

Hur glad man än är över HIFs förlust, en förlust som i kombination med en del kryss gjort denna omgången uthärdlig, så måste dagens artikel i Sydsvenskan ändå tydligt nog förklara för oss att vi måste säga adjö till Labbe. Det kan inte komma saker ivägen som hindrar en kontraktsförhandling i ett år. Inte om Hasse Borg ska sitta på andra sidan bordet. Skulle han skriva på nu är det för att han vill ha pengar som om han inte var från Malmö, och isåfall kan han likagärna inte vara från Malmö. Han kan spela 2 år till gratis för Malmö, med lägenhet och lunch på Kulan betald, han kommer ändå att bli miljonär i Europa sen. Men nu vill han bli det nu. Jag som trodde han ville spela för Malmö...

När jag tänker efter kan jag faktiskt förstå ledning som bänkar en spelare som inte skrivit kontrakt. Vill man var skyltfönster åt någon? Nu släpper vi detta och laddar för morgondagen!

2009-05-14

Kan dom sluta skada sig?

"Hela våren" är ju iofs inte så farligt, nu när vi redan har försommar. Och det var ju "rätt" Durmaz - no offence. Men skadan på Rick hjälper ju inte. Hoppas han är redo för spel mot Hammarby så Rolle har lite att välja på.

2009-05-10

Ni vet var jag är


Posted by ShoZu

2009-05-07

Rabatt till fattiga stockholmare

För dom har väl inte fortfarande supporterstrejk? Även om det verkade så på Vångavallen. Hur som helst orolig inför söndag, ett utskrattat lag som är på väg att hämta sig, och ett lag som överpresterade i inledningen och nu är i en dipp.

2009-04-24

Lämnar halsdukarna på rummet


Man konfererar ju med stockholmare så man får offra en förkylning på fjället för att visa lite hjärta i motgångarna nu

Posted by ShoZu

2009-04-20

Serieledare

Känns lite konstigt att vara serieledare efter att ha tappat poäng hemma mot lillebror, men Sankan fick lägga på en (1) minut på sitt personliga rekord, vi har 10 förlustfria allsvenska matcher i följd, och sist vi vann mot TFF tog vi SM-guld. Jag hoppas vi lärt oss lillebrorsan till i höst och kan göra om det. Wilton såg OK ut, men hade vi haft honom inne i 70 och sen tagit in Agon hade det nog sett annorlunda ut. Agon har väl bara lyckats som inhoppare? Såg dessutom inte skönt ut när han blev fälld i mitten på första.

2009-04-17

Aldrig får man vara riktigt glad 2

Fan. Fan fan fan. Jugge efter jugge går sönder. Men handen är väl inte lika viktig som knäet så han kommer väl tillbaka. Men hur blir det i derbyt?

Edit: Kanske löser sig? Undras om han ska få nån lika fin ramsa som Agon eller Miljan - hoppas han blir värd en på söndag

Edit 2: Fast frakturen blev ju bekräftad. En kvart som supersub bör han väl ändå mäkta med?

2009-04-16

Suck

Suck! Men nu hoppas vi på seger på Råsunda - känns som det var ett tag sen. Ijeh ser jag framför mig, men vi har lyckats sen dess.

2009-04-15

Aldrig får man vara riktigt glad

MFF fick en nästan att glömma debaclet i Haparanda, och våren är här och allt (förutom muren) kändes bra. Men då ska ju vår matchvinnare Miljan sabba korsbandet. Truppen känns ganska bred just nu så det sabbar väl inte säsongen för laget, men tråkigt likväl. Apropå värvningar så köpte Örebros ordförande hela Asplövens lag inför sista matchen. Konstigt att transferfönstret öppnade dagen innan säsongen tog slut? Men nu kan jag inte hockeyförbundets transferregler, man får hoppas Fahlander kan dom nu när han ska upp i Hockeyallsvenskan.

2009-04-04

Rambergsvallen


Rambergsvallen
Originally uploaded by Joffemannen.

På Hisingen är himlen blå


2009-04-02

När kommer han?

Expressen verkar som AIK hoppas att det är efter AIK-matchen, men det verkar dom inte ha täckning för. Det är ju ingen jetlag från Qatar heller, så det är bara att hoppa in. En äktsvensk tränare gör väl däremot aldrig så, spelaren måste konkurrera på lika vilkor och komma in i spelsystemet och göra bort sig i några cupmatcher först. Nu håller vi iallafall först och främst tummarna för att Al-Karitiyath förlorar nästa match mot Al-Khor nästa fredag, så han inte behövs för att rädda laget kvar. Skönt att ta hem en förlorare också, eller hur?

Expressen har faktiskt kopplat Wilton med AIK tidigare under denna silly season.

2009-04-01

Real Malmö?

Vilka fler lag har reklamfria tröjor? Nu lär dom ju inte bli reklamfria, men utan huvudsponsor iallafall. Och ändå har man råd att köpa av oljeschejkerna? Vi får se, men det kanske finns hopp för säsongen. Gouldet ska him!

Edit: Nu är det bekräftat, fast det är fel dag att bekräfta saker på

2009-01-05

Silly Season

Man sparkar sin bäste back, skaffar en ny anfallare utan att ha sålt sin nuvarande - trots att man hunnit göra honom omöjlig i laget (den gnällspiken, transferfönstret hade inte ens öppnat). Och så för man diskussioner med en spelares morbror. Men man har iallafall lyckats bli av med en misslyckad dansk, undras om man kan bli av med en misslyckad holländare lika lätt? Sen har man gett en 16-åring ett 5-årskontrakt. Sen är det frågan om Sydafrikas bäste spelare ska till MFF, juggan eller hit till detta rövhål där jag skriver dagens bloggpost. Är nog dags att Himmelriket gör sin silly-season-sammanställning, för denna var ganska förvirrad. Så håller jag mig till allettan södra så länge, TAIF kommer till Isstadion på onsdag, där Pantern spelar några av sina hemmamatcher denna halvsäsong.

2008-11-03

Fisk eller fotbollsfest?

Ett mycket svårt val fick jag göra idag: jag avstod ett föredrag med Robert Fisk för en betydelselös match mot slutet av en tråkig Allsvensk säsong. Jag vet fortfarande inte om jag gjorde rätt, men vilken jävla match det blev! En utbuad Aubynn gör hattrick på sin gamla hemmaplan. Nu är väl inte Aubynn en svikare av samma mått som Fylle-Thylle, men hade Thylle gjort hattrick på Malmö Stadion hade jag mått dåligt i några säsonger. 3 avslut, 3 mål. Mama. Touma får göra sitt första, RÅP får göra sitt första. Låt oss glömma det katastrofala försvarsspelet en stund. Och jag fick iallafall Roberts autograf i min bok.