Visar inlägg med etikett Roma. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Roma. Visa alla inlägg

2009-07-09

Målvaktsbyte

Jag tror tyvärr inte det hjälper Malmö att byta målvakt. Sandqvist kanske släppt in nån boll han inte skullat släppa in, men det är inte den delen av laget som är problemet. Och det kan ju inte vara något gott betyg åt Borg och Madsen att två spelare man vill ha kvar inte stannar. Med Labbe kan man förstå att det finns saker i Europa som lockar mer än vad Malmö vill betala, men för Sandqvist blir det nog inte lätt. Nu får vi väl gissningsvis en höstsäsong med två förstemålvakter - antagligen sämsta tänkbara scenario med detta tabelläget.

F.ö. tror jag inte Zlatan passar i England, och damfotboll hade jag inte gått på om dom var helnakna. (Joooo, det hade jag...).

Hur lätt är förresten inte jag att lura att läsa nåns blogg...

2008-11-15

Varm inombords


Varm inombords
Originally uploaded by Joffemannen.
Blir lika glad varje gång standardsportbutiker har mina färger.

2008-11-04

Äntligen en seger!

Romas säsong kan bara räddas av Champions League. Men har man varit så nära lo Scudetto några gånger så går väl tillslut musten ur en. Dock tyckte jag Hysén behövde tystas efter sin krönika i Metro, (sid 18) där han hävdar att Roma varit dåligt sen 2001. Och kanske fick Roma käft på honom ikväll? Inte för jag tror den yrkeskategorin låter sig tystas bara för att deras experttips visade sig vara helt felaktiga. Och inte för att Roma bryr sig om var Hysén rekommenderar svennar att sätta sina spelpengar. Forza la Lupa! Och artikeln i Gazzetta blev rolig i Google Translate

2008-03-19

Derbydags

Här kommer en liten ful grej som måste vara på bloggen idag:













VENDITTI lyrics


Plus då videon:

Och videon där "vi" sjunger om de vi spelar mot ikväll:

2008-03-14

United igen

Men denna gången är det ett lite mognare Roma de får möta. Dubbelmötet mot Real var väl inte briljant fotbollsunderhållning, men klokt spelat.

2008-03-05

Sweet Roma


Sweet Roma
Originally uploaded by Joffemannen.
Med dubbeltröja gick den hem! Vinst (som vanligt) i Madrid. Sen får vi se vad som väntar i kvarten

2008-02-27

Lo scudetto förlorad


Lo scudetto förlorad
Originally uploaded by Joffemannen.
Går inte bara att skylla på det tveksamma andra kortet som Mexes fick, men vad ska man annars trösta sig med?

2007-04-05

Dags för allsvenskan

Fotboll, blott fotboll!
Hockey gillar inte jag
Frånsett TAIF såklart

Roma lyckades inte hålla nollan igår, men slog United så man ska inte klaga. Totti har ju önskat sig en finalseger mot Liverpool för att komma över finalförlusten -84. Småtrevligt att el Chip är med och leker med dom stora grabbarna, men ni såg ju vad som hände när den lille juggen hoppade in i hans ställe. Och man såg ju att det inte var en engångsföreteelse, detdär målet Mancini gjorde för ett tag sen med 6 överstegsfinter - det kommer ett till sånt när som. Kanske på Old Trafford om två veckor?


Skärtorsdagen är
Halvdag för vissa men ej
Mig, jag jobbar på

Sen djävlar är det långhelg, slipa och spackla, trängas med 15 supporterbussar till Borås, glassa i Trosa, titta på djuren på Råsunda, och plöja hem igen för att kunna göra en till 32-timmarsvecka i Sundets Pärla.