Visar inlägg med etikett Resor. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Resor. Visa alla inlägg

2009-07-05

Onsdag?

Vet inte riktigt. Är kameran så dålig eller jag?

2009-07-03

Nick Cave

Och det är så jävla fett!

2009-06-30

Grannarnas camp

From the N97

2009-06-29

Börjar bli färdiga

Men det finns mycket kvar att bygga på campet

Always changing

Flags up and beer can fence om the way. Still hate oasis

2009-06-28

Blöt tubsocka

Kall öl

In position

You can see the agora F tower on the picture so it should be somewhat possible to locate us

2009-06-15

Vad ska jag se på Roskilde?

Vår campingplats (söder om N) verkar ha rationaliserats bort, med varma duschar och allt. Troligtvis för att de sålt så få biljetter. Vi har ju inte ens köpt själva, men på torsdag kväll bryter Eurocard för fakturering så då kan man ta tag i det. Har sett biljetter på blocket för ner till 1800 svenska, kanske blir ännu bättre när det börjar närma sig. Tänkte se:
  • Nick Cave & the Bad Seeds
  • Slipknot
  • Volbeat
  • Isis

Sen verkar det som jag ska på grabbgrej på Ulf Lundell, får man väl ställa upp på då. Och nu råkade jag hitta Darkane, lite störigt att de är från Helsingborg, och deras gamla material var lite väl mycket growlande kanske. Kollega rekommenderar M. Ward - godtagbart substitut för Dylan och Cohen? Och El Hijo de la Cumbia får jag väl prova, även om man nog enligt min smak kan blanda cumbia med bättre saker än electronica. Kanske Bomba Estéreo har den blandning jag söker? Kom gärna med tips från bandlistan nu i väntan på att man ska få reda på vem som spelar när.

Dom kommer också att visa Död Snö och originalet till Inglorous Basterds - The Inglorious Bastards. Om dom nu inte tänker visa en screener av höstens film? Men Död Snö, Eins Zwei Die! Och vad, förutom Zombie Strippers, kan vara bättre än Nazi Zombies?

2009-05-15

Boatspotting: Adenviken

Om det nu är en vik. Men dom är på plats iallafall. Hoppas de slipper både skjuta och bli påskjutna. Och då menar jag inte svensk sexturism som tyvärr varit ett ämne här på bloggen nyligen. Situationen är nämligen som vanligt mer komplicerad än vad man fås att tro. Intressant grafik också, visste ju att piraterna slagit till i närheten av Tanzania, men att det varit en handfull attacker i sundet mellan Dar och Zanzibar i år?! Där har man ju legat och plaskat själv några gånger.

2009-04-10

Ground Zero?


Posted by ShoZu

2009-04-09

Sista bilden på muschen


Den blev inte vackrare av att jag rakade resten med hyvel. Bilen är för snabb, nu står man i Gedser

Posted by ShoZu

2008-07-18

Roskilde

Ska bara rada upp vad jag såg. Folk frågar ju, och det är inte alltid så lätt att minnas. Innan de drog igång var det "Hata Göteborg", gällande konserter blev det:

Dengue Fever: Bra, surfrock med khmertjej

Orishas: Bra, men latinohiphop är inte nytt längre

Pilgrimz: Bra, ska nog lyssna lite mer på dansk metal

Radiohead: Sunkigt, onanimusik, och inte för publiken utan för musikanterna

Lady Saw: Bra, allt man blir kåt av är väl bra?

Kenge Kenge: Ok, helt vanlig östafrikansk vardagsmusik (vilket är långt ifrån vanligt)

Gnarls Barkley: Ok, aldrig hört förr, ingen direkt uppfattning

Grinderman: Bra, jag gillade att Nick Cave öste på med rak rock

The Streets: Bra, sucker for "Dry your eyes mate..."

Judas Priest: Bra, de har ju mer än 2 bra låtar

Neil Young: Ok, jag var full och skrek efter Sweet home Alabama

Frédéric Galliano Kuduro Sound System: Sunkigt, fransk DJ hade snott musik från Angolaner och stod ensam på scen

The Chemical Brothers: Minns väldigt lite, trångt var det iallafall

Tina Dickow: Tråkigt men perfekt för bakfylla

Slayer: För mycket med den bakfyllan

2008-06-30

Flagga efterlyses


Flagga efterlyses
Originally uploaded by Joffemannen.
Här stod den. Framför den fula flaggan i bild. Har min gamla adress och texten Kaffe latte. Antagligen nån som längtade hem till Malmö, jag är inte arg

2008-04-18

Söndagsöppet

Vi fick ju shoppa för €100 var i Frankrike eftersom bagaget var försenat. Men när vi väl fick tid så var det söndag, och då är det ju stängt. IKEA har nu hamnat i samma sits, men det kostade lite mer. Jag har några vin och matkvitton jag ska försöka skicka till Air France, så för mig fixar det sig nog. Visst hade jag 8 flaskor vin i bagaget ner till Bordeaux? Det är väl inget fel att ta med sig bullar till bagaren

2008-04-13

Frukost


Frukost
Originally uploaded by Joffemannen.
Som gammal frukosthatare gick klag ändå ner. I landet med över 160 ostar har dom valt ut dessa två:

2008-04-10

Inställt flyg


Inställt flyg
Originally uploaded by Joffemannen.
Men vi blev ombokade, landar en kvart tidigare. Jag hade blivit lite arg om jag missat min brors födelsedag, pga ett plan som inte åker till Lyon, när vi inte ens ska till Lyon

2008-01-28

Inget EM på plats

Jag ger upp om EM-biljett. Tiden för ansökan tar slut 1800 idag, alla på ansökan måste vara medlemmar av http://www.fotbollsupporter.se/ och så måste man ha passnummer och skit. Vi får ladda för Sydafrika istället. Men det känns tomt.

2007-11-24

Disco Hilton

Är bara tvungen att fläka upp nya ab1-dansen, sorry Alex:

2007-10-21

Världens bästa pinne


Världens bästa pinne
Originally uploaded by Joffemannen.
Amerika är världens bästa. I central park hittar jag denna pinne, den perfekta: stabil, kort nog att ha med överallt, vikten på rätta stället, perfekt krökt så man utan ansträngning kan peka på allt man vill. Min pinne? 2007-10-21 12:43 20071021

2007-10-19



Originally uploaded by Joffemannen.
to 2007-10-18 19:09 20071018(001) Nej, vi ska inte på Lejonkungen, vår kö till Nightwish går runt hela Times Square