2009-07-05
2009-07-03
2009-06-30
2009-06-29
2009-06-28
2009-06-15
Vad ska jag se på Roskilde?
- Nick Cave & the Bad Seeds
- Slipknot
- Volbeat
- Isis
Sen verkar det som jag ska på grabbgrej på Ulf Lundell, får man väl ställa upp på då. Och nu råkade jag hitta Darkane, lite störigt att de är från Helsingborg, och deras gamla material var lite väl mycket growlande kanske. Kollega rekommenderar M. Ward - godtagbart substitut för Dylan och Cohen? Och El Hijo de la Cumbia får jag väl prova, även om man nog enligt min smak kan blanda cumbia med bättre saker än electronica. Kanske Bomba Estéreo har den blandning jag söker? Kom gärna med tips från bandlistan nu i väntan på att man ska få reda på vem som spelar när.
Dom kommer också att visa Död Snö och originalet till Inglorous Basterds - The Inglorious Bastards. Om dom nu inte tänker visa en screener av höstens film? Men Död Snö, Eins Zwei Die! Och vad, förutom Zombie Strippers, kan vara bättre än Nazi Zombies?
2009-05-15
Boatspotting: Adenviken
2009-04-10
2009-04-09
2008-07-18
Roskilde
Dengue Fever: Bra, surfrock med khmertjej
Orishas: Bra, men latinohiphop är inte nytt längre
Pilgrimz: Bra, ska nog lyssna lite mer på dansk metal
Radiohead: Sunkigt, onanimusik, och inte för publiken utan för musikanterna
Lady Saw: Bra, allt man blir kåt av är väl bra?
Kenge Kenge: Ok, helt vanlig östafrikansk vardagsmusik (vilket är långt ifrån vanligt)
Gnarls Barkley: Ok, aldrig hört förr, ingen direkt uppfattning
Grinderman: Bra, jag gillade att Nick Cave öste på med rak rock
The Streets: Bra, sucker for "Dry your eyes mate..."
Judas Priest: Bra, de har ju mer än 2 bra låtar
Neil Young: Ok, jag var full och skrek efter Sweet home Alabama
Frédéric Galliano Kuduro Sound System: Sunkigt, fransk DJ hade snott musik från Angolaner och stod ensam på scen
The Chemical Brothers: Minns väldigt lite, trångt var det iallafall
Tina Dickow: Tråkigt men perfekt för bakfylla
Slayer: För mycket med den bakfyllan






