Visar inlägg med etikett Finanskrisen. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Finanskrisen. Visa alla inlägg

2009-03-05

Konsulterna sabbade Märklin

Jag känner mig som en medbrottsling efter att ha läst gårdagens DI, där det står om bråket på Märklin. Hittar inte originalartikeln på DI, bara original-originalartikeln om konkursen. Själv hade jag ju Lima - jag kan försöka lura mig själv och säga att jag inte gillade den banvall av plåt som satt under Märklinrälsen, men det förklarar inte varför jag inte valde Fleischmann, som ju iallafall hade räls som höll ihop. Och det skrevs ju inte direkt i DI när Lima gick i konkurs...

2008-10-29

Sterling 727


Sterling 727
Originally uploaded by Joffemannen.

Sterling i putten

Farsan var lite bitter över att vara ett finanskrisens offer på tåget i morse, eftersom hans Londonresa brinner inne i och med Sterlings konkurs (*). Sterling råkar också äga det flygplan som mina föräldrars charterbolag har chartrat till Egypten i vinter. Igår tänkte jag gå in och beställa 3 Stockholmsbiljetter av dem, för julfesten. Mitt första påtagliga flygplansminne är också en Sterling, inköpt på väg till Arma di Taggia, se bild ovan.

2008-10-08

Reklam i tiden


Reklam i tiden
Originally uploaded by Joffemannen.
Från Kastrup. Finns dom ens eller räddade ryssarna dem idag?

2008-10-02

Jump you fuckers!


Jump you fuckers!
Originally uploaded by Joffemannen.
Vackert. Men bankerna får väl ändå sina pengar tillbaka. Bilden tagen härifrån. Varför dom ska hoppa: här bland annat.