Visar inlägg med etikett TAIF. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett TAIF. Visa alla inlägg

2009-07-23

TAIFbloggar

Vår ärkefiende, vi skogssmurfar, vår egen Gargamel har gett oss en bra TAIF-blogglista här. Nu ville han ju inte dela med sig av sina hundratusentals läsare, så han gav inte länkarna. Här är Zamboni, 1923 och Honken (som Gargalander outade) till att börja med. Tillsammans ska vi väl kunna hålla dendär bultande ådran i Fahlanders tinning bultande genom säsongen, tills vi ses i kvalet i vår?

2009-07-08

AIKs 11 miljoner

AIK (hockey) har lämnat in en handlingsplan där de på allvar hävdar att de under året ska hitta mer än en tredjedel av sin omsättning. Jo, det är nog ganska många företag som i dessa tider räknar med en vinstmarginal på 35%. Om förbundet går på den lätte så får dom nog välja på att avgå eller ändra reglerna. De kan ju också erkänna att reglerna bara gäller vissa lag. Om TAIF ska ha platsen? Där är jag lite mer tveksam. Har ju beställt ny bil så mitt löfte om att hyra en loge i Percys lada första gången TAIF kommer på besök ryms inte riktigt i kommande säsongs budget. Jag kan ju göra en AIK och skriva till banken att jag räknar med att gå back nästa år också, men kommer nog att hitta 150 000 under en rotvälta i Smålandsskogarna - kan ni låna mig en slant med det som säkerhet?

2009-12-08 Tisdag 19:00 Malmö Redhawks AIK eller...

Heja TAIF!

2009-06-04

Prestationsbaserad sponsring

TAIF har förbättrat sitt sponsoravtal med Nelsons Frö, och kommer att skänka pengar från nationaldagens hockeyjippo till barncancerföreningen. Alltid retar det nån. Prestationsbaserad sponsring kanske hade varit något för MFF? Och då menar jag inte bara bollinnehav och spelet de första två tredjedelarna av planen - en läskback per mål och en veckolön per tagen poäng. Dom har ju lovat dåligt väder i helgen - eller hela veckan - så det kanske blir Dackehallen ändå på lördag? It's my party! Men fan att man inte får tillfälle att se sitt vackra gröna TAIF ge Fahlander stryk på minst 15 månader...

2009-05-16

Ett tecken?


Tolkar det som att TAIF går upp nästa säsong

Posted by ShoZu

2009-04-09

Mustaschens sista dag

Kom att tänka på att dom ju flyger till Haparanda, eller nästan. Nu ska man inte spekulera i vad som händer om dom klarar det, men det gör jag ändå: Kan ju bli en vacker resa från Kallinge tillbaka till Tingsryd om folk sluter upp. Synd att kommunen inte har någon flygflottilj som kan ta emot det hemvändande planet, det är ju bara helikoptrar som trillar ner i skogarna därikring. Måste sluta, och packa bilen istället. Får följa dramatiken på Text-TV mellan Rostock och Berlin ikväll. Glad påsk på er!

2009-04-07

Kvaldramatiken vägrar ta slut

Tingsryd lyckades vinna en match där man var ganska pressade av Örebro, som inte hade dubbelt så många skott men nästan. Tingsryd hade 3-1 ganska länge, men fick nöja sig med vinstsiffrorna 3-2. Något som kan vara avgörande eftersom Tingsryd bara leder kvalet med ett mer mål gjort, och nästa omgång ser ut att vara i Örebros favör: Tingsryd möter lättare motstånd, men i Haparanda - Örebro tar emot de före detta allsvenskarna Huddinge hemma. Huddinge är starkare, men utslagna. Det är de darrande Asplöven också, men då har Tigrarna fått resa 100+ mil. Slutspelsmustaschen får sitta kvar, och jag missar nästa match...

Update: Fahlander är rolig. Och gnällig. Och gnällig. Nu är det bara att hoppas att jag orkar läsa honom från Tyskland på torsdag kväll.

2009-04-06

Psykkriget har börjat

Örebros ordförande bloggar på inför kvällens troligtvis helt avgörande match. En Percy-wannabe som vi nog ska få tyst på ikväll. Men det är roligt med psykningar, speciellt när det leder till delad poäng, så vi fick leda Allsvenskan i 20 timmar. Men åter till hockeyn, tjejen önskar nog tyvärr att TAIF får stryk ikväll, så jag inte har anledning att behålla mustaschen.

2009-04-03

Julgran med slutspelsmusch


Julgran med slutspelsmusch
Originally uploaded by Joffemannen.
Väldigt uppskattat på jobb. Kolla fler muschor här! Missa inte filmen heller. Och en underbar segerrapport här.

2009-04-02

Tredje perioden på smålandsderbyt

Nybban kvitterar i andra, men TAIF tar direkt tillbaka ledningen i tredje. Jag döööööööör. Valbo hade också ledningen mot Örebro, men nu har ÖHC kvitterat...

All-ettan-kval utan LG

LG visar ju Valbo - Örebro så jag får följa smålandsderbyt på texttv och P4 Kronoberg, ser bra ut än så länge:

Men Radio Kronoberg har ännu ej rapporterat från Victoriahallen, en massa annan tråkig hockey istället...

Ah, där kom dom in från Victoriahallen, 0-2 efter numerärt överläge! Weeeha! Det blir en grön småländsk folköl i min TAIF-tröja! Kolla in Jack Vegasmaskinerna och slutspelsmuschorna:



"Han är född och uppvuxen i Malmö, Sveriges tredje stad, och han har snabbt
anpassat sig till Tingsryd.

– Nej, här är inte drygt. Jag trivs jättebra och
tiden går snabbt mellan matcherna, säger Fredrik."

2009-03-29

Hockeyfrilla


Hockeyfrilla
Originally uploaded by Joffemannen.
Hockeyfrillorna och slutspelsmustascherna är lite för flottiga för att fastna på bild

Uppvärmning med boll?


Uppvärmning med boll?
Originally uploaded by Joffemannen.
Bara det inte blir några skador

2009-02-27

Joffelöfte?

Alex fixade ju plåtar till MIF-AIK, just när jag var på det skrattande stadiet: Haha! Dom har ju konkat och har bara Babyhökarna att ställa upp med osv osv. Biljetterna var klara några veckor innan matchen och under tiden hann ju Babyhökarna göra sig ett rykte och visa mig att jag sen tidigt -90tal haft rätt om MIF = köpelag. Nu var det ju ett riktigt lag. Kom ändå ganska neutral till matchen, men hur mycket jag än älskar Alex så är AIK nått som får det att vända sig lite i magen på mig. När dom gjorde första också, och killarna på raden bakom började snacka om "tvåsiffrigt mot domhär bönderna" kunde jag inte vara neutralare än Roosevelt innan Pearl Harbour. Klacken var dessutom respektingivande för en malmöitisk hockeyklack och hade en hjärtskärande banderoll. Sen blev det ju både vågen och seger för MIF (och klacken sjöng hellre MIF än Redhawks). Under tiden hann mitt hjärta börja klappa lite för babyhökarna - halva laget hade ju inte ens sina namn tryckta på ryggarna. Och jag hann också lova Alex att när TAIF kommer hit för första gången så hyr jag en loge. Nu vann ju TAIF "sin" Alletta, och MIF missade nesligen sin välförtjänta playoffplats - alltså har oddsen minskat från jättesmå till mycket små att det kan hända nästa säsong. För att kolla om jag har råd att TAIF går upp (om nu TAIF själva har råd att gå upp) försökte jag finna lite information på MIFs hemsida, men det är ju inte direkt en klubb i ekonomisk balans - nån har glömt betala elräkningen till webservern:

2009-01-21

Vita Hästen - TAIF på LGs blogg

LGsports streamar från Himmelstalundshallen, där Vita Hästen tar emot mitt Tingsryd. Jag får faktiskt upp det på min PS3a utan några trix - nästan hela bilden, för helskärm funkade inte riktigt och vi har ju inte så många linjers upplösning på vår Philips tjock-TV. Tror det är LG själv som kommenterar, här ser ni honom läsa chatten och svara på väl valda frågor. Envar sin egen sportkommentator!
1-1 efter första, så TAIF kan behålla sin ledning i årets Alletta.

2009-01-15

Hockey


Hockey
Originally uploaded by Joffemannen.
Man är på hemmamatch för Pantern och kan faktiskt se hela rinken! Dessutom har TAIF inlett målskyttet, här firar dom första. Har varit snålt med mål i inledningen på allettan så de har bara fått 2poängare än så länge. Dags idag?

2009-01-05

Silly Season

Man sparkar sin bäste back, skaffar en ny anfallare utan att ha sålt sin nuvarande - trots att man hunnit göra honom omöjlig i laget (den gnällspiken, transferfönstret hade inte ens öppnat). Och så för man diskussioner med en spelares morbror. Men man har iallafall lyckats bli av med en misslyckad dansk, undras om man kan bli av med en misslyckad holländare lika lätt? Sen har man gett en 16-åring ett 5-årskontrakt. Sen är det frågan om Sydafrikas bäste spelare ska till MFF, juggan eller hit till detta rövhål där jag skriver dagens bloggpost. Är nog dags att Himmelriket gör sin silly-season-sammanställning, för denna var ganska förvirrad. Så håller jag mig till allettan södra så länge, TAIF kommer till Isstadion på onsdag, där Pantern spelar några av sina hemmamatcher denna halvsäsong.

2007-10-12

Pelare?


Pelare?
Originally uploaded by Joffemannen.
fr 2007-10-12 19:04 20071012 På Kirseberg kan man se halva rinken. Ändå har jag redan sett 2 mål i taifs kasse...

2007-09-26

Onsdagshockey


Onsdagshockey
Originally uploaded by Joffemannen.
on 2007-09-26 21:19 20070926 Jaha, här sitter man efter jobb i en hockeylada i Sveriges nageltrång, och vi får stryk också...

2007-04-05

Dags för allsvenskan

Fotboll, blott fotboll!
Hockey gillar inte jag
Frånsett TAIF såklart

Roma lyckades inte hålla nollan igår, men slog United så man ska inte klaga. Totti har ju önskat sig en finalseger mot Liverpool för att komma över finalförlusten -84. Småtrevligt att el Chip är med och leker med dom stora grabbarna, men ni såg ju vad som hände när den lille juggen hoppade in i hans ställe. Och man såg ju att det inte var en engångsföreteelse, detdär målet Mancini gjorde för ett tag sen med 6 överstegsfinter - det kommer ett till sånt när som. Kanske på Old Trafford om två veckor?


Skärtorsdagen är
Halvdag för vissa men ej
Mig, jag jobbar på

Sen djävlar är det långhelg, slipa och spackla, trängas med 15 supporterbussar till Borås, glassa i Trosa, titta på djuren på Råsunda, och plöja hem igen för att kunna göra en till 32-timmarsvecka i Sundets Pärla.

2007-03-30

Närmre pension eller närmre döden?

Malmö-Helsingborg

38 minuter

Snabbare hemåt?

Sitta-på-bänken-ångest utbytt mot jobbångest, så det är fredag eftermiddag man ser fram emot - när man kommit en vecka närmre pensionen. Apropå den var det roligt att egenföretagarna ska betala förmögenhetsskattens borttagande i och med att det är dom som drabbas av sänkningen av det avdragsgilla beloppet på pensionssparande från 40000/år till 12000/år.

Tyvärr blev inte denna veckan en full vecka mot pension - måndagens elavbrott på en halv sekund vid 07.20 gjorde ju att jag satt i Häljarp en timme på morgonen, signalfel i Landskrona. Dessutom tar det ju en god stund att ta sig från Helsingborg till Tingsryd när man låter farsan bestämma: Ej över 100, fika i Älmhult, komma i god tid för att få sittplats. Så då fick man lämna kontoret 1500. Men det var det värt, Borås fick sig en rejäl omgång, och drömmen om Allsvenskan lever ännu för TAIF. Får se om den gör det ikväll också, efter en bortamatch mot avhängda Piteå. Gör den det blir det en vända till till Tingsryd på söndag.