2009-07-23
TAIFbloggar
2009-07-08
AIKs 11 miljoner
2009-12-08 Tisdag 19:00 Malmö Redhawks AIK eller...
Heja TAIF!
2009-06-04
Prestationsbaserad sponsring
2009-05-16
2009-04-09
Mustaschens sista dag
2009-04-07
Kvaldramatiken vägrar ta slut
Update: Fahlander är rolig. Och gnällig. Och gnällig. Nu är det bara att hoppas att jag orkar läsa honom från Tyskland på torsdag kväll.
2009-04-06
Psykkriget har börjat
2009-04-03
Julgran med slutspelsmusch
2009-04-02
Tredje perioden på smålandsderbyt
All-ettan-kval utan LG
Men Radio Kronoberg har ännu ej rapporterat från Victoriahallen, en massa annan tråkig hockey istället...
Ah, där kom dom in från Victoriahallen, 0-2 efter numerärt överläge! Weeeha! Det blir en grön småländsk folköl i min TAIF-tröja! Kolla in Jack Vegasmaskinerna och slutspelsmuschorna:

"Han är född och uppvuxen i Malmö, Sveriges tredje stad, och han har snabbt
anpassat sig till Tingsryd.– Nej, här är inte drygt. Jag trivs jättebra och
tiden går snabbt mellan matcherna, säger Fredrik."
2009-03-29
2009-02-27
Joffelöfte?
2009-01-21
Vita Hästen - TAIF på LGs blogg
1-1 efter första, så TAIF kan behålla sin ledning i årets Alletta.
2009-01-15
Hockey
2009-01-05
Silly Season
2007-10-12
Pelare?
2007-09-26
Onsdagshockey
2007-04-05
Dags för allsvenskan
Fotboll, blott fotboll!
Hockey gillar inte jag
Frånsett TAIF såklart
Roma lyckades inte hålla nollan igår, men slog United så man ska inte klaga. Totti har ju önskat sig en finalseger mot Liverpool för att komma över finalförlusten -84. Småtrevligt att el Chip är med och leker med dom stora grabbarna, men ni såg ju vad som hände när den lille juggen hoppade in i hans ställe. Och man såg ju att det inte var en engångsföreteelse, detdär målet Mancini gjorde för ett tag sen med 6 överstegsfinter - det kommer ett till sånt när som. Kanske på Old Trafford om två veckor?
Skärtorsdagen är
Halvdag för vissa men ej
Mig, jag jobbar på
Sen djävlar är det långhelg, slipa och spackla, trängas med 15 supporterbussar till Borås, glassa i Trosa, titta på djuren på Råsunda, och plöja hem igen för att kunna göra en till 32-timmarsvecka i Sundets Pärla.
2007-03-30
Närmre pension eller närmre döden?
Malmö-Helsingborg
38 minuter
Snabbare hemåt?
Sitta-på-bänken-ångest utbytt mot jobbångest, så det är fredag eftermiddag man ser fram emot - när man kommit en vecka närmre pensionen. Apropå den var det roligt att egenföretagarna ska betala förmögenhetsskattens borttagande i och med att det är dom som drabbas av sänkningen av det avdragsgilla beloppet på pensionssparande från 40000/år till 12000/år.
Tyvärr blev inte denna veckan en full vecka mot pension - måndagens elavbrott på en halv sekund vid 07.20 gjorde ju att jag satt i Häljarp en timme på morgonen, signalfel i Landskrona. Dessutom tar det ju en god stund att ta sig från Helsingborg till Tingsryd när man låter farsan bestämma: Ej över 100, fika i Älmhult, komma i god tid för att få sittplats. Så då fick man lämna kontoret 1500. Men det var det värt, Borås fick sig en rejäl omgång, och drömmen om Allsvenskan lever ännu för TAIF. Får se om den gör det ikväll också, efter en bortamatch mot avhängda Piteå. Gör den det blir det en vända till till Tingsryd på söndag.