Visar inlägg med etikett Hockey. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Hockey. Visa alla inlägg

2009-07-23

TAIFbloggar

Vår ärkefiende, vi skogssmurfar, vår egen Gargamel har gett oss en bra TAIF-blogglista här. Nu ville han ju inte dela med sig av sina hundratusentals läsare, så han gav inte länkarna. Här är Zamboni, 1923 och Honken (som Gargalander outade) till att börja med. Tillsammans ska vi väl kunna hålla dendär bultande ådran i Fahlanders tinning bultande genom säsongen, tills vi ses i kvalet i vår?

2009-07-08

AIKs 11 miljoner

AIK (hockey) har lämnat in en handlingsplan där de på allvar hävdar att de under året ska hitta mer än en tredjedel av sin omsättning. Jo, det är nog ganska många företag som i dessa tider räknar med en vinstmarginal på 35%. Om förbundet går på den lätte så får dom nog välja på att avgå eller ändra reglerna. De kan ju också erkänna att reglerna bara gäller vissa lag. Om TAIF ska ha platsen? Där är jag lite mer tveksam. Har ju beställt ny bil så mitt löfte om att hyra en loge i Percys lada första gången TAIF kommer på besök ryms inte riktigt i kommande säsongs budget. Jag kan ju göra en AIK och skriva till banken att jag räknar med att gå back nästa år också, men kommer nog att hitta 150 000 under en rotvälta i Smålandsskogarna - kan ni låna mig en slant med det som säkerhet?

2009-12-08 Tisdag 19:00 Malmö Redhawks AIK eller...

Heja TAIF!

2009-06-04

Prestationsbaserad sponsring

TAIF har förbättrat sitt sponsoravtal med Nelsons Frö, och kommer att skänka pengar från nationaldagens hockeyjippo till barncancerföreningen. Alltid retar det nån. Prestationsbaserad sponsring kanske hade varit något för MFF? Och då menar jag inte bara bollinnehav och spelet de första två tredjedelarna av planen - en läskback per mål och en veckolön per tagen poäng. Dom har ju lovat dåligt väder i helgen - eller hela veckan - så det kanske blir Dackehallen ändå på lördag? It's my party! Men fan att man inte får tillfälle att se sitt vackra gröna TAIF ge Fahlander stryk på minst 15 månader...

2009-05-16

Ett tecken?


Tolkar det som att TAIF går upp nästa säsong

Posted by ShoZu

2009-05-05

Värre ställe att pendla till än hit?

Säga vad man vill om att pendla till Helsingborg efter en derbyförlust, men jag tror faktiskt jag har hittat ett sämre ställe att pendla till: Örebro. Kollegorna här tråkar en i en dag, världens sämste vinnare Fahlander (i god tävlan med TFF fast de mer får klassas som dåliga icke-förlorare) har inte gett sig efter snart en månad. Sen tvivlar jag lite på skälen till hans fortsatta intresse för ettan. Hade inte mitt förbannade lag legat där hade jag inte gett ettan mer än en tanke per gång jag träffar svärfar.

Ett annat lag som varit i ettan, och som jag sett göra sin hemmadebut är ju Helsingborg HC. Farsan undrade varför det var lika många poliser som publik, och nu har förklaringen kommit. Lite respekt iallafall, att dom "hejar" på laget från sin egen håla, istället för att som så många andra härifrån favorisera ett lag från ett vägskäl strax söder om Lergöksstaden. Då kan man väl lika gärna byta in sin röd-blå mot en gul ÄFF-tröja?

2009-04-15

Aldrig får man vara riktigt glad

MFF fick en nästan att glömma debaclet i Haparanda, och våren är här och allt (förutom muren) kändes bra. Men då ska ju vår matchvinnare Miljan sabba korsbandet. Truppen känns ganska bred just nu så det sabbar väl inte säsongen för laget, men tråkigt likväl. Apropå värvningar så köpte Örebros ordförande hela Asplövens lag inför sista matchen. Konstigt att transferfönstret öppnade dagen innan säsongen tog slut? Men nu kan jag inte hockeyförbundets transferregler, man får hoppas Fahlander kan dom nu när han ska upp i Hockeyallsvenskan.

2009-04-09

Sista bilden på muschen


Den blev inte vackrare av att jag rakade resten med hyvel. Bilen är för snabb, nu står man i Gedser

Posted by ShoZu

Mustaschens sista dag

Kom att tänka på att dom ju flyger till Haparanda, eller nästan. Nu ska man inte spekulera i vad som händer om dom klarar det, men det gör jag ändå: Kan ju bli en vacker resa från Kallinge tillbaka till Tingsryd om folk sluter upp. Synd att kommunen inte har någon flygflottilj som kan ta emot det hemvändande planet, det är ju bara helikoptrar som trillar ner i skogarna därikring. Måste sluta, och packa bilen istället. Får följa dramatiken på Text-TV mellan Rostock och Berlin ikväll. Glad påsk på er!

2009-04-08

Läggmatch av bloggläsare?

Fahlander är ju inte omtyckt någonstans förutom under skuggan av Svampen. Men jag har svårt att tro att han är så illa omtyckt att han skulle missa Hockeyallsvenskan pga en läggmatch. Min uppfattning var ju också att idrottsutövare inte läser om sig själva i media, men Labbe har ju iallafall visat att han följer Kavehs blogg. Fahlander själv tror inte att Asplöven blir mindre motiverade av hans blogg, men om det skulle bero på att de inte läser den eller på att den med Fahlanders egna ord "bara är spel för gallerierna" vet jag inte. Imponerande ändå att enligt egen utsago ha 100 000 besökare i månaden på "ett spel för gallerierna". Då föredrar jag en blogg som är partisk men inte utger sig för att beskriva hela division 1. Men jag blir ändå lite orolig när en mångmiljonär säger att han "själv skulle se till att Asplöven var motiverat för uppgiften".

2009-04-07

Kvaldramatiken vägrar ta slut

Tingsryd lyckades vinna en match där man var ganska pressade av Örebro, som inte hade dubbelt så många skott men nästan. Tingsryd hade 3-1 ganska länge, men fick nöja sig med vinstsiffrorna 3-2. Något som kan vara avgörande eftersom Tingsryd bara leder kvalet med ett mer mål gjort, och nästa omgång ser ut att vara i Örebros favör: Tingsryd möter lättare motstånd, men i Haparanda - Örebro tar emot de före detta allsvenskarna Huddinge hemma. Huddinge är starkare, men utslagna. Det är de darrande Asplöven också, men då har Tigrarna fått resa 100+ mil. Slutspelsmustaschen får sitta kvar, och jag missar nästa match...

Update: Fahlander är rolig. Och gnällig. Och gnällig. Nu är det bara att hoppas att jag orkar läsa honom från Tyskland på torsdag kväll.

2009-04-06

Psykkriget har börjat

Örebros ordförande bloggar på inför kvällens troligtvis helt avgörande match. En Percy-wannabe som vi nog ska få tyst på ikväll. Men det är roligt med psykningar, speciellt när det leder till delad poäng, så vi fick leda Allsvenskan i 20 timmar. Men åter till hockeyn, tjejen önskar nog tyvärr att TAIF får stryk ikväll, så jag inte har anledning att behålla mustaschen.

2009-04-03

Julgran med slutspelsmusch


Julgran med slutspelsmusch
Originally uploaded by Joffemannen.
Väldigt uppskattat på jobb. Kolla fler muschor här! Missa inte filmen heller. Och en underbar segerrapport här.

Alla längtar vi efter gräset

Även om isen funkar några timmar till

2009-04-02

Tredje perioden på smålandsderbyt

Nybban kvitterar i andra, men TAIF tar direkt tillbaka ledningen i tredje. Jag döööööööör. Valbo hade också ledningen mot Örebro, men nu har ÖHC kvitterat...

All-ettan-kval utan LG

LG visar ju Valbo - Örebro så jag får följa smålandsderbyt på texttv och P4 Kronoberg, ser bra ut än så länge:

Men Radio Kronoberg har ännu ej rapporterat från Victoriahallen, en massa annan tråkig hockey istället...

Ah, där kom dom in från Victoriahallen, 0-2 efter numerärt överläge! Weeeha! Det blir en grön småländsk folköl i min TAIF-tröja! Kolla in Jack Vegasmaskinerna och slutspelsmuschorna:



"Han är född och uppvuxen i Malmö, Sveriges tredje stad, och han har snabbt
anpassat sig till Tingsryd.

– Nej, här är inte drygt. Jag trivs jättebra och
tiden går snabbt mellan matcherna, säger Fredrik."

2009-03-29

Hockeyfrilla


Hockeyfrilla
Originally uploaded by Joffemannen.
Hockeyfrillorna och slutspelsmustascherna är lite för flottiga för att fastna på bild

Uppvärmning med boll?


Uppvärmning med boll?
Originally uploaded by Joffemannen.
Bara det inte blir några skador

2009-03-09

LG Sports

LG har flippat ur totalt: http://www.lgsports.se/ - han startade sändningen när han imorse satte sig i bilen från Göteborg till Tingsryd, han kör för fort, utan bälte, svarar på chatten och bjuder på Country/Western. Tummen upp!

2009-02-27

Joffelöfte?

Alex fixade ju plåtar till MIF-AIK, just när jag var på det skrattande stadiet: Haha! Dom har ju konkat och har bara Babyhökarna att ställa upp med osv osv. Biljetterna var klara några veckor innan matchen och under tiden hann ju Babyhökarna göra sig ett rykte och visa mig att jag sen tidigt -90tal haft rätt om MIF = köpelag. Nu var det ju ett riktigt lag. Kom ändå ganska neutral till matchen, men hur mycket jag än älskar Alex så är AIK nått som får det att vända sig lite i magen på mig. När dom gjorde första också, och killarna på raden bakom började snacka om "tvåsiffrigt mot domhär bönderna" kunde jag inte vara neutralare än Roosevelt innan Pearl Harbour. Klacken var dessutom respektingivande för en malmöitisk hockeyklack och hade en hjärtskärande banderoll. Sen blev det ju både vågen och seger för MIF (och klacken sjöng hellre MIF än Redhawks). Under tiden hann mitt hjärta börja klappa lite för babyhökarna - halva laget hade ju inte ens sina namn tryckta på ryggarna. Och jag hann också lova Alex att när TAIF kommer hit för första gången så hyr jag en loge. Nu vann ju TAIF "sin" Alletta, och MIF missade nesligen sin välförtjänta playoffplats - alltså har oddsen minskat från jättesmå till mycket små att det kan hända nästa säsong. För att kolla om jag har råd att TAIF går upp (om nu TAIF själva har råd att gå upp) försökte jag finna lite information på MIFs hemsida, men det är ju inte direkt en klubb i ekonomisk balans - nån har glömt betala elräkningen till webservern:

Vad har hänt med mig?


Vad har hänt med mig?
Originally uploaded by Joffemannen.
Sitter här och lipar åt MIF