Visar inlägg med etikett Mat. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Mat. Visa alla inlägg

2009-07-05

Onsdag?

Vet inte riktigt. Är kameran så dålig eller jag?

2009-06-27

Försökte återskapa chokladkrokodilen från öppnandet av Ikeavaruhuset i Tampa men som ni ser gick det åt helvete. Dåliga råvaror?

2009-03-15

Huskryddan är slut


Huskryddan är slut
Originally uploaded by Joffemannen.
Var hittar man ny?

2009-03-13

Isländsk alt rysk fest

Vi drack ju Sovjetski Champagnski igår, men det var ju bara för att skölja ner Brennivín, som vi drack bara för att skölja ner rutten haj. Håkärring för att vara exakt: http://islandsbloggen.blogspot.com/2008/11/ont-om-hkarl-till-orrablt.html

Varför(ur) skulle man vilja jäsa en redan ätlig haj? Nä, bättre att låta en giftig haj ruttna. Japanerna borde slå sig samman med islänningarna.

2008-11-15

2008-10-28

"Lax" igen

Nu får man rapa nån av dehär rackarna hela dagen, troligtvis regnbåge. Lax är det iallafall inte, vad dom än skriver på menyn.

2008-09-22

Vad är en potatisbomb?

Google hjälper inte så mycket när man vill ha reda på vad en potatisbomb är. Antingen är den kokt eller friterad och kan visst innehålla vad som helst från mjukost till amerikansk grönsaksblandning. Nån som vet besked?

2008-04-13

Frukost


Frukost
Originally uploaded by Joffemannen.
Som gammal frukosthatare gick klag ändå ner. I landet med över 160 ostar har dom valt ut dessa två:

2008-04-09

Lyxmacka


Lyxmacka
Originally uploaded by Joffemannen.
Som i värsta fånglägret bytte jag tjänster och varor tills jag hade frukostens bästa macka. Stort

2008-03-07

Release-sjukan? Nej, bara en smutsig stad

När vi hade release här i onsdags och man var tvungen att pallra sig hit till 06.00 så blev kontoret ändå inte ens halvfullt. Folk sjukar sig för att slippa ta skiten tänkte jag, men nu visar det sig att dom gluffsat i sig skit från vårt bageri - nästan lika roligt. Vi får ju inte längre de goda frukostfrallorna på Sockerbruket, utan TreTorns dåligt bredda mackor. Men jag tycker nog det hade varit värt att ligga hemma och kräkas 3 av årets dagar, mot att få tillbaka den halva frallan med pastrami, ost, dijonsenap och gurka. Hur som helst ännu ett bevis för att Hbg är en smutsig och äcklig stad, ska snacka med chefen om risktillägg. Man vadar i uteliggarpiss på väg upp från tåget i Knutpunkten på morgonen, blir serverad bajsmackor, och riskerar att bli knivad eller skjuten på Knutpunkten på vägen hem. Det är gött att jobba.

2007-12-29

Ister med lök


Ister med lök
Originally uploaded by Joffemannen.

2007-11-07

Korvkatastrof


Korvkatastrof
Originally uploaded by Joffemannen.
on 2007-11-07 12:32 20071107 Som man har längtat efter IKEAs korvar och så fick man en dags jobb i Älmhult, ett tillfälle att liva upp gamla minnen. Men senapen var slut... Ska nog fakturera dubbelt som komp

2007-09-01

Kuksvansfest


Kuksvansfest
Originally uploaded by Joffemannen.
lö 2007-09-01 18:38 20070901(003)

2007-08-24

Operation Langos avbruten


Operation Langos avbruten
Originally uploaded by Joffemannen.
fr 2007-08-24 22:39 20070824 Fulöl kom i vägen. Men nästa år!

Snacka skit

Har kommit på en lysande app till Facebook: snacka skit. Man bjuder in sina vänner till snacka-skit-applikationen, tackar folk ja så kan dom sedan, ovetandes, bli utsatta för skitsnack. Sen kan man klistra på typ post-it-lappar på nån annans profil, med skitsnack och skvaller om den personen. Som den personen inte kan se när han/hon själv tittar på sin profil. Nu ska jag bara kolla hur man kodar mot facebook.

Och om nån timme ska jag fortsätta min dokumentation av alla festivalens Langosställen. Fredagshaiku:
Varför finns Langos
Bara på festivaler
Och ej i Ungern

2007-08-23

Langos!


Langos!
Originally uploaded by Joffemannen.
to 2007-08-23 20:08 20070823(002)

Langos!


Langos!
Originally uploaded by Joffemannen.
to 2007-08-23 20:06 20070823(001)

Langos!


Langos!
Originally uploaded by Joffemannen.
to 2007-08-23 20:00 20070823