Visar inlägg med etikett Malmö. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Malmö. Visa alla inlägg

2009-07-06

Hemma igen

2009-06-27

Mobilt via go@blogger.com

Nu har ju blogger äntligen fixat så man kan blogga mobilt till sin gamla blogg. Blir kanske smidigast, och man kan använda mobilens inbyggda editor. På bilden syns vad som kanske blir vår privata ingång till Folkets Park

2009-06-13

Lördagkväll i Södra Innerstaden


2 falafel, en limpa ryska och en säck kattsand - 380 kr. Och vilken limpa sen!

Posted by ShoZu

2009-05-27

Boatspotting: HMS Dristig

HMS Dristig, som ju skulle lämna Malmö för gott för några dar sen, tuffar nu på norrut i 9,3 knop. Nya basen för Dristig blev alltså Gbg?

2009-05-26

Ankdamm på Möllan

Men min regnvattensamlare på balkongen var likväl i princip tom. Nya djungelväxten i kökstaket gillade inte mitt knep med batterivatten ju

Boatspotting: IFK - Malmö 2 - 0, Malmö - piraterna 1 - 0

Nu är dom igång och jagar buset, än så länge utan blodvite. Hoppas vi slipper det i fortsättningen också. Inget blodvite på Gammelnya Ullevi heller vad jag kunde se, men stackars Wernbloom fick en himsk bula.

2009-02-07

Det är vi mot dom!


Det är vi mot dom!
Originally uploaded by Joffemannen.
Röda Stjärnan är borta från Möllan

2008-05-31

Det är Malmö för mig!


Det är Malmö för mig!
Originally uploaded by Joffemannen.
Välkomna!

2008-02-06

Södra innerstaden

Det har ju varit känt att man bor i Sveriges mest brottsdrabbade stadsdel, och i helgen sköt dom en, fast det var ju flera kvarter bort. Och dessutom klassades det som gangstermord. Men nu har våra gamla grannar börjat hugga varandra med machete. Eftersom det står "andra sidan kvarteret" verkar vår granne ha stapplat in på Nobes, och inte blodat ner på vårt stamhak.

2007-09-01

Malmö


Malmö
Originally uploaded by Joffemannen.
on 2007-08-29 19:20 20070829 Nästan äckligare än all hundbajs på samma trottoar. Snart dags att ge bort resterande 3 poäng till Trelleborg så man får spela fler sunkiga derbyn nästa säsong. Malmö har aldrig kunnat spela för att bli topp-fyra.

2007-08-24

15 år sen


15 år sen
Originally uploaded by Joffemannen.
fr 2007-08-24 23:36 20070824(003) Fast bland hundratals dyrkare av tidigt 90tal. Socialantropologikontot får vi sätta det på. Titiyo? Är det samma som Neneh Cherry?

Operation Langos avbruten


Operation Langos avbruten
Originally uploaded by Joffemannen.
fr 2007-08-24 22:39 20070824 Fulöl kom i vägen. Men nästa år!

Snacka skit

Har kommit på en lysande app till Facebook: snacka skit. Man bjuder in sina vänner till snacka-skit-applikationen, tackar folk ja så kan dom sedan, ovetandes, bli utsatta för skitsnack. Sen kan man klistra på typ post-it-lappar på nån annans profil, med skitsnack och skvaller om den personen. Som den personen inte kan se när han/hon själv tittar på sin profil. Nu ska jag bara kolla hur man kodar mot facebook.

Och om nån timme ska jag fortsätta min dokumentation av alla festivalens Langosställen. Fredagshaiku:
Varför finns Langos
Bara på festivaler
Och ej i Ungern

2007-08-23

Langos!


Langos!
Originally uploaded by Joffemannen.
to 2007-08-23 20:08 20070823(002)

Langos!


Langos!
Originally uploaded by Joffemannen.
to 2007-08-23 20:06 20070823(001)

Langos!


Langos!
Originally uploaded by Joffemannen.
to 2007-08-23 20:00 20070823

2007-07-13

Fredagen den 13:e

Så jag vågar inte skriva nån haiku. Tågsättet (wikipedia, logistiker och järnvägare stavar såhär, 14 200 träffar på google, modelljärnvägsbyggare skriver tågset, 15 700 träffar) som inte går vidare till Göteborg, utan bara går hit till Helsingborg dog redan i Lund. Istf sittplats i tyst avdelning fick jag luta mig mot en papperskorg i boskapsvagnen och försöka inte somna till Pamuks Snö. Tåget blev inte ens 20 minuter sent så man hade kunnat kräva Skånetrafiken på en dags resande, och väl framme på jobbet har kaffemaskinen lagt av. För att toppa upp med olyckor, nya stadion ska heta Swedbank Arena. Hoppas resten av dagen går smidigare, ska ju bli hårdrock på KB ikväll. Söndag spelar dessutom Lillasyster på Debaser After Church. Man måste ju aktivera sig det lilla man kan på sommaren.

2007-02-16

Atalay


Atalay
Originally uploaded by Joffemannen.
fr 2007-02-16 23:49 20070216(008) Ja, nu heter det claesgatan. Livet suger, och har sitter man med dessa. Ge oss Atalay tillbaka?