Visar inlägg med etikett Film. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Film. Visa alla inlägg

2009-02-05

Utan min Panasonic sjunger jag hellre själv

En gammal reklamslogan från tidigt 80-tal som jag inte kunde googla fram. Den passar nämligen till dagens ämne - jag skulle vilja få hjälp att komplettera listan över huvudrollsinnehavare som sjunger TV-seriens ledmotiv själv:

På allmän begäran har jag också lagt till filmer där huvudpersonen sjunger ledmotivet:

Har ni fler? Eller hittar ni bild på affischen med den slogan jag satte som titel? Btw får man ju tänka på teaterskådespelaren i Little Britain: I write the theme tune, sing the theme tune.

2008-02-09

Terroraristi!

Sydsvenskans ledarsida är ibland som skriven av Lorrygänget, "Sverige har [...] varit relativt förskonat från allvarligare terrordåd". Kanske vill dom att vi ska köpa Lisas tigerskrämma? Eller tycker dom det är dags att shejpa upp terroristskyddet efter ambassadsprängningen? På tiden! För övrigt hatar jag IE7s tabbar. Hur stänger man av dom? Nej, njut av detta istället.

2008-01-20

En natt i Ystad


En natt i Ystad
Originally uploaded by Joffemannen.

När duken blir såhär vet man att det var en rejäl kväll. Bula på hakan och skallen, en öm axel. I övrigt har det hänt en massa man inte får blogga om på och bredvid jobbet, bland annat har framtiden kanske en rolig karriär i sitt sköte. Om man står ut med kollegor som äter hund. Nuvarande kollega har gett lite skvaller från rättegången mot svärfadern som terroristanklagade en Lundabo så han fick sitta i finkan i USA, om ni minns. Nu krockade det ju med Beltranrättegången (som vi inte såg något av i Ystad), så pressen verkar inte ha följt den. Advokaten tvingade den terroristanklagade att förhålla sig ganska tyst, men svärfadern verkade göra bort sig ganska bra på egen hand. Han förklarade bland annat för rätten att han inte hyste någon tilltro till Svenskt rättsväsende - alltid en bra början på sitt försvar?

Vi kanske borde sälja den gamla laptopen nu när the Beast har anlänt? Kan man få nått för en Dell Inspiron 9300 tro? Vissa hoppas.

Sen har vi fixat plåtar till Korn på KB i Köpenhamn, Mustasch spelar 2 dagar efter på KB i Malmö. Och snart kommer Robinson-Jesus att ha mixat färdigt en liten grej med Alex. Och en av mina kollegor är insyltad i syntklubb på Deep, sista fredagen i varje månad, och typ första fredagen i varje månad. Måste dit 7 mars, då en annan av mina kollegor ska spela. Så, nu ska jag zappa lite, Balboa tog precis slut. Inte säker på att jag kan poängsätta den.

2007-09-28

Preparation H

Satt och grubblade på ett fint projektnamn till Pontus och mitt fina projekt att fixa till hanteringen av varuhus på IKEAs hemsida, nått klatschigt så vi lätt fick vår CR genom CCBn och in i release 4.3, vecka 9, 2008. Tror nämligen inte Kalle&Hobbe-Kalles gamla knep att lägga projektplanen i en plastficka räcker, ett bra projektnamn måste till. Då ringde det en klocka från Austin Powers - vad var namnet på projektet som gick ut på att förinta världen mot en lösensumma på one millllllion dollars? Preparation H. Men nu när jag googlade så märkte jag att det inte är det bästa projektnamnet, dock gjorde det scenen från filmen lite roligare och lite begripligare. Har jag bloggat om ämnet tidigare?

2007-08-25

Ny torrent: Colors (1988)

La ut ColorsPirate Bay, klassiker. Hittade den nämligen bara på DC. IMDB